روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ علت گره زدن برکناری شهردار اهواز با انتخابات مجلس چیست؟

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛ علت گره زدن بركناري شهردار اهواز با انتخابات مجلس چيست؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، موضوع برکناری یا عزل شهردار اهواز توسط شورای شهر به مهمترین خبر رسانه های کشور تبدیل شده و داستان از آنجا آغاز شد که طبق قانون شهردار هر شهری باید حداکثر بعد از یک ماه از شروع بکارش همسر و فرزندان تحت کفالت خود را در محل کارش رسما ساکن کند اما به گفته ٧ عضو شورای شهر اهواز، شهردار این شهر به دلیل مسائل خانوادگی و افت تحصیلی (ناشی از انتقال محل زندگی) تا امروز خانواده خود را در اهواز (محل خدمت) منتقل نکرده است.

به همین منظور موضوع عدم سکونت خانواده شهردار باعث عصبانیت اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر اهواز گردید و این موضوع یکی از دلایل تصمیم برکناری امینی شده است.

البته اعضای مخالف شهردار اهواز بر این باور هستند شهردار اهواز بعد از ٢ سال و اندی حضور در این شهر هنوز در خصوص اقدامات عمرانی، خدماتی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی و سایر بخش ها عملکرد قابل قبولی نداشته است و به همین خاطر موضوع عدم سکونت خانواده ایشان در اهواز مزید برعلت شده است.

از روزی که ٧ عضو شورای شهر اهواز تصمیم بر برکناری امینی گرفتند حدود ٢ ماه می گذرد که اعضای موافق امینی برای وقت خریدن و فراری دادن شهردار از برکناری، از حضور در جلسات شورای شهر اهواز ممانعت می کنند.

حامیان امینی با ١٢ جلسه غیبت علاوه بر اینکه قانون را نادیده گرفتند عدم حضور آنان در جلسات شورا موجب معطل ماندن مصوبات، لوایح و نامه های مردم شده است و همین موضوع باعث گردید اسم اهواز در کل کشور به عنوان بی نظم ترین کلانشهر رقم بخورد.

بعد از ١٢ جلسه غیبت و دو ماه تعطیلی شهر و شهرداری، شورای تامین شهرستان و فرماندار اهواز به عنوان بالاترین مقام شهر به این داستان ورود کرده و خواهان تمکین و تبعیت دو طرف از قانون شدند.

علیرغم ورود و هشدار فرماندار و شورای تامین شهرستان مبنی بر رعایت قانون و تشکیل جلسات، همچنان اعضای حامی شهردار اهواز با غیبت مانع تشکیل جلسات شورا می شوند.

هیچ شورا و جریان سیاسی تا امروز در کشور جرات تقابل و عدم تمکین از مصوبات و تصمیمات شورای تامین را نداشته است اما در موضوع برکناری شهردار اهواز عده ای با داشتن پشتوانه جریانات سیاسی توانسته اند برخلاف مصوبات شورای تامین عمل کنند و هیچ مقامی هم توان برخورد با آنان را نداشته باشد.

اگر شورای تامین شهرستان اهواز و شورای حل اختلاف استان به موقع به موضوع غیبت های اعضای شورا ورود می کرد و اعضای علی البدل را جایگزین می نمود مطمئنا کار به ١٢ جلسه غیبت و … نمی کشید.

اما داستان از آنجایی جالب تر می شود که برخی از اعضای شورای شهر اهواز و حامی شهردار، شرط حضور آنان در جلسات شورا و رفتن شهردار را پایان برگزاری انتخابات مجلس منوط کرده اند که این موضوع بسیار جای تعجب دارد که انتخابات مجلس چه ارتباطی با ماندن یا رفتن شهردار دارد؟

گره زدن موضوع انتخابات به حضور یک مسئول آنهم در حد شهردار از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر برخی شایعات در خصوص سوء استفاده های احتمالی برخی کاندیداها از بیت المال را تقویت می کند.

قانون، وظیفه هر ارگان و نهادی را در انتخابات مشخص کرده است و حضور صرف اشخاص و افراد هیچ تاثیری در روند برگزاری انتخابات ندارد بر همین اساس حضور یا عدم حضور شهردار هیچگونه ارتباطی به انتخابات و روند برگزاری آن نخواهد داشت.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از استاندار انقلابی خوزستان و دادستان جهادی اهواز انتظار می رود علاوه بر برخورد با قانون شکنانی که دو ماه امورات شهر و شهرداری را مختل کرده اند کارگروهی را نیز برای بررسی علت اصرار عده ای از جریانات سیاسی و برخی اعضای شورای شهر در نقش آفرینی شهردار در انتخابات تشکیل داده و در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده احتمالی با متخلفین برخورد نمایند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین