سینمایی‌ها متقاضی حضور در تئاتر شدند

سینمایی‌ها متقاضی حضور در تئاتر شدند

این روزها تعدادی از کارگردان‌های سینمایی متقاضی اجرای اثری نمایشی بر صحنه تئاتر هستند و پیشنهاد اجرای خود را به تالار شمس (اکو) ارائه داده‌اند.
عباس غفاری مدیر اجرایی تالار شمس درباره پیشنهاد اجرای اثری تئاتری از سوی کارگردان‌های سینمایی در سال جاری گفت: تا به حال چند کارگردان سینمایی متقاضی اجرا در تالار شمس شده‌ و پیشنهاد خود را به ما ارائه داده‌اند. ما این پیشنهادها را در لیست برنامه‌های خود قرار داده‌ایم اما در ابتدا اولویت اجرا با گروه‌های تئاتری است.
وی درباره اسامی هنرمندان سینمایی که پیشنهاد اجرا در این سالن تئاتری را ارائه داده‌اند، افزود: هنرمندانی چون آقای داریوش مهرجویی، هومن سیدی، امید بنکدار و رضا درمیشیان از جمله کارگردان‌های سینما هستند که پیشنهاد اجرای اثری نمایشی را به تالار شمس داده‌اند. ما به این دوستان گفتیم که در نوبت اجرا قرار می‌گیرند اما اولویت اجرا با گروه‌های تئاتری است.
مدیر اجرایی تالار شمس درباره جدول اجراهای سال ۹۴ این سالن تئاتری، توضیح داد: جدول اجراهای سالن تا آخر سال جاری بسته شده است. امسال قانونی در تالار شمس از سوی مدیریت تالار گذاشته شده مبنی بر اینکه از این پس در این سالن اثری تکراری روی صحنه نمی‌رود. طبق این قانون تالار شمس در اختیار گروه‌هایی قرار می‌گیرد که اثری جدید را روی صحنه ببرند. این تصمیم به منظور استفاده بیشتر گروه‌های تئاتری از امکانات محدودی که تئاتر ایران در اختیار دارد، اتخاذ شده است.
غفاری درباره احتمال افزایش بهای بلیت نمایش‌های تالار شمس، تأکید کرد: علیرغم اینکه تالار شمس از سوی نهاد یا سازمانی حمایت نمی‌شود و هزینه‌های نگهداری این سالن تئاتری هم بالاست، بهای بلیت نمایش‌ها افزایش پیدا نمی‌کند. در حال حاضر هزینه‌های سالن از ۲۰ درصد فروش بلیت آثار تأمین می‌شود و بهای بلیت‌ها از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین