مقتدایی تاکید کرد: لزوم جلوه خاص ماه رمضان در خوزستان

مقتدایی تاکید کرد: لزوم جلوه خاص ماه رمضان در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برنامه‌های ماه رمضان امسال دهه به دهه برنامه‌ریزی شده تا اگر در دهه دوم نیاز به اصلاحات یا تقویت بخشهایی احساس شد، اقدامات لازم انجام شود.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه تشریح برنامه​های ماه مبارک رمضان که امروز در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات و تدارکاتی برای ماه مبارک رمضان امسال تحت عنوان برنامه «بوسه بر پیشانی ماه خدا» در نظر گرفته شده است که توسط جمعی از همکاران اعم از آنان که مسئولیت اداری دارند و همچنین آنان که میل به همکاری داشته​اند، جهت برگزاری هر چه باشکوه​تر این ماه مبارک اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: استان خوزستان به لحاظ سرزمینی، جمعیت و فرهنگ موجود در آن و موضوعاتی مانند دوران دفاع مقدس و شهدا باید جلوه خاصی در ماه مبارک رمضان داشته باشد. البته با توجه به شرایط اجتماعی، نسل جدید و با حفظ تمام اصول و شرایع دینی، باید یک نوآوری در اجرای برنامه​های مختلف رمضان داشته باشیم.

استاندار خوزستان افزود: یافته​های ما در ارتباط با شناخت ماه مبارک رمضان ابتدا مربوط به تجارب پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ​هایمان و یافته​های آنها و امکانات رسانه​ای که در گذشته بوده و سپس با شناخت خودمان از فضیلت​های روزه​داری و ماه مبارک، تلفیق شده است. در واقع خداپذیری ما، ابتدا چیزی است که از اول تولد با اذان در گوش ما می​خوانند، یعنی پدرها و مادرهایمان همانطوری که خواسته​اند خدا را به ما شناسانده​اند و بعد خودمان با استدلال به باور قلبی لازم در این زمینه رسیده​ایم.

مقتدایی گفت: روزه​داری از اذان صبح با قطع خوردن و آشامیدن تا غروب آفتاب، به عنوان موضوع اصلی و شرعی در هر نقطه از جهان برای همه مسلمانان، اصلی اساسی و لایتغیر است ولی برای رسوم قبل از اذان صبح و بعد از اذان مغرب در هر قسمت از جهان، آداب مختلفی وجود دارد و هر کسی با توجه به محیط خانوادگی و زندگی​اش آن را برگزار می‌کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: گام ابتدایی و یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته شده، این است که ماه مبارک رمضان امسال را با رعایت تمام اصول شرعی و دینی خود با جلوه و ویرایشی عرضه کنیم تا مطلوبیت و همراهی بیشتری را موجب شود. بسیاری از افرادی که کسی فکر نمی‌کند اهل نماز و روزه باشند، در خلوت خود افرادی هستند که هم نماز را به جا می‌آورند و هم روزه​اشان را می​گیرند ولی در جماعت هیچ وقت شرکت نمی​کنند.

وی ادامه داد: هدف کلی این است که همانند بانگ اذان صبح و نیز اذان مغرب که پایان یک فعالیت دینی و مذهبی است، بانگی برای اعلام شروع ماه مبارک رمضان وجود داشته باشد. همانند لحظه تحویل سال که همه سفره پهن کرده و سعی می​کنند هر طور شده خود را در آن لحظه به خانواده برسانند و از چند روز قبل از آن خانه‌تکانی می​کنند و به استقبال فصل بهار یکی از برکات خداوند است، می​روند؛ باید همان‌طور هم به استقبال ماه مبارک رمضان رفت و این ماه صرفا متعلق به جماعتی خاص از کشور نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح “بوسه بر پیشانی ماه خدا” تصریح کرد: قبل از ماه مبارک رمضان همایشی تحت عنوان استقبال از ماه مبارک رمضان در مرکز استان و تمام مراکز شهرستان​ها برگزار خواهد شد. انجام نظافت عمومی یک روز قبل از ماه مبارک رمضان به طور خاص برگزار خواهد شد تا مردم احساس کنند که این ماه با روزهای عادی تفاوت دارد.

مقتدایی اظهار کرد: فضای پایانی ماه مبارک که ختم به عید فطر می​شود نیز باید یک جلوه جامع در سطح استان داشته باشد تا این فکر ایجاد نشود که این عید تنها متعلق به قشر خاصی است بلکه مانند عید نوروز متعلق به همه است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین