۲۰ کانکس جایگزین کلاس‌های چادری و کپری خوزستان می‌شود

20 کانکس جایگزین کلاس‌های چادری و کپری خوزستان می‌شود

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در هفته آینده ۲۰ کانکس به مناطق عشایری استان ارسال خواهد شد تا جایگزین کلاس‌های چادری و کپری غیر استاندارد شود. حمید قنبری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش عشایر اظهارکرد: مدارس عشایر خوزستان در دو دوره ابتدایی و متوسطه به ۵۰۰ معلم نیاز دارند.
وی با بیان این‌که سهمیه آموزش و پرورش عشایر خوزستان از استخدامی کشور تا این لحظه ابلاغ نشده است افزود: تمام تعداد استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۵ هزار نفر است، درحالی که آموزش و پرورش استان خوزستان به ۷ هزار نفر نیروی انسانی نیاز دارد. همچنین در استان تقاضای خروج بسیار بالا است و این واقعیت تلخی است که ممکن است مشکلات کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش عشایر با استخدامی نیروی جدید حل نشود.
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی در حال حاضر تنها کاری که می‌توان انجام داد، اقدامات انقباضی است و اقداماتی مانند تجمیع برخی مدارس یا کاهش جمعیت دانش‌آموزی تا با این اقدامات شاید بار هزینه‌های اداری را کم کنیم. در واقع ما با عنوان سامان‌دهی نیروی انسانی صورت مساله را پاک می‌کنیم.
قنبری با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش فضای آموزشی استاندارد در مناطق عشایری عنوان کرد: علاوه بر تعداد کانکس‌هایی که هفته آینده به مناطق عشایری ارسال می‌شود، در مهرماه سال جاری ۲۵ مدرسه ۲ تا ۶ کلاسه در مناطق عشایری استان به بهره‌برداری خواهند رسید.
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در مورد فعالیت‌ها این اداره در تابستان خاطرنشان‌‌کرد: سه‌چهارم دانش‌آموزان عشایر استان در فصل تابستان در کوچ به سر می‌برند و مابقی نیز پراکنده هستند. به همین جهت نمی‌توان در این فصل اقدام موثری انجام داد اما پیش‌بینی شده که اردوی زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس برای دانش‌آموزان عشایر برگزار شود.
قنبری گفت: آمار دقیقی از تعداد افراد بی‌سواد در مناطق عشایر استان در اختیار آموزش و پرورش عشایر نیست زیرا سامانه آمارگیری از تعداد افراد بی‌سواد تنها در اختیار معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش است اما اگر این سامانه در اختیار ما باشد با توجه به تعامل مناسب آموزش و پرورش عشایر با جامعه عشایری و خانواده‌های دانش‌آموزان، بهتر می‌توان افراد بی‌سواد و کم‌سواد را شناسایی کرد و آموزش داد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین