عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشتی: مرغ در ماه رمضان هم به قیمت واقعی خود نرسید

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشتی: مرغ در ماه رمضان هم به قیمت واقعی خود نرسید

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشتی کشور گفت: برخلاف انتظاری که داشتیم مرغ در ماه مبارک رمضان هم به قیمت واقعی خود نرسید. محمدحسین زمانی راد اظهارکرد: در طول هر سال قیمت مرغ فقط در دو نوبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز به قیمت واقعی خود می‌رسد که متاسفانه امسال در هیچکدام از این دو نوبت، قیمت مرغ به قیمت واقعی خود نرسید.
وی مطرح کردن موضوع مصرف هورمون در مرغداری‌ها را یک تبلیغ سوء برای صنعت مرغ دانست و افزود: این مساله یکی از عوامل اصلی کاهش تقاضا برای مرغ و متضرر شدن مرغداران به شمار می‌رود.
زمانی راد تصریح کرد: هیچ مرغداری در کشور به هیچ عنوان از هورمون استفاده نمی‌کند زیرا مواد هورمونی در کشور ما وجود ندارد و باید با قیمت‌های گزاف از خارج از کشور تامین شود؛ بنابراین مرغداران هیچ دسترسی به این مواد ندارند.
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشت کشور ادامه داد: نژاد مرغ از چند سال گذشته اصلاح شده و برای اینکه جوجه سریع رشد نکند و وزن بیشتری نگیرد در بعضی مواقع تا ۱۲ ساعت از روز خاموشی می‌دهیم تا مصرف خوراک و به تبع رشد‌ آن‌ها کنترل شود. وی عنوان کرد: در حال حاضر که باید خرید مرغ به اوج خود برسد، متاسفانه تقاضایی وجود ندارد و هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری با قیمت ۳۷۰۰ تا ۴۲۰۰ در حال عرضه است در حالی که هر کیلوگرم مرغ ۵ هزار تومان پای مرغدار تمام می‌شود. زمانی راد بیان کرد: از طرفی کاهش شدید قیمت جوجه یک روزه موجب شده است تا مرغداران دیگر توان و تمایلی به جوجه ریزی نداشته باشند. قیمت هر قطعه جوجه یک روزه تا ماه گذشته به ۲ هزار تومان رسید اما اکنون قیمت هر قطعه ۷۰۰ تومان است.
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشت کشور خاطرنشان کرد: به طور کلی این عوامل در دو سال اخیر توان تولید را از مرغداران گرفته است و آن‌ها سرمایه‌شان را از دست داده‌اند. کاهش شدید و بی‌سابقه قیمت مرغ در دو سال اخیر مرغداران را متضرر و زمین‌گیر کرده است به طوری که تعداد زیادی از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج شدند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین