رییس جمهوری: ایرانیان غیور خرمن وجود هر بیگانه متجاوزی را آتش خواهند زد

 رییس جمهوری: ایرانیان غیور خرمن وجود هر بیگانه متجاوزی را آتش خواهند زد

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: میرزا کوچک خان آتشی افروخت تا نشان دهد، ایرانیان غیور، خرمن وجود هر بیگانه متجاوزی را آتش خواهند زد.
[ایرانیان غیور خرمن وجود هر بیگانه متجاوزی را آتش خواهند زد]
به گزارش نسیم از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، در بخشی از پیام دکتر«حسن روحانی » که توسط حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمود علوی » وزیر اطلاعات قرائت شد، آمده است: تاریخ گلگون ایران همواره ستارگانی را در آسمان درخشان خود آفریده است که هر یک بخشی از هویت ملت ایران را شکل داده اند.
روحانی اظهارداشت: امیدی را که امروز در دل داریم- امید به آینده، امید به پیشرفت و شکوفایی، امید به پاسداشت هویت و امید به بالندگی نسل ها بر این خاک را رقم زده اند.
در ادامه این پیام آمده است: شهدایی که جان بر کف نهادند تا فراسوی مرزها جای گیریم؛ گاه بر استبداد داخلی خروشیدند و زمانی دیگر تن و جان خود را در برابر شمشیر و گلوله اهریمن خارجی سپر امنیت، هویت و کیان ایران و ایرانی قرار دادند.
رییس جمهوری در این پیام افزود: یکی از این ستارگان درخشان «کوچک خان» بود، نمادی از خیل شخصیت های اسطوره ای که برای دفاع از کیان کشور دست به اسلحه برد، او درس دین آموخته بود و تا پیش از آن که سرمای جنگل جانش را بستاند، سوختن سینه همراهانش با گلوله دشمن داخلی و خارجی را به چشم دیده بود،اما سینه اش آنگاه به درد آمد که با چشم خود دید «مجلس مشروطه»، «خانه ملت» و «امید به حاکمیت قانون» را به توپ بستند.
روحانی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: پیش از آن که سرمای جنگل او را از پای درآورد لگدکوب شدن ملک وطن زیر پای بیگانه، دردی جانکاه بر دلش نشانده بود.
در این پیام اضافه شده است: « کوچک خان » قهرمان تاریخ پرماجرای ایران، نمادی از پایمردی در برابر دو تهدید بزرگ بود؛ استعمار و استبداد که همواره تاریخ ما را تهدید کرده اند و «میرزاکوچک خان» نماد تکیه بر مردم برای ایستادن در برابر بی عدالتی و از خود گذشتگی به خاطر مردم بود.
رییس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگداشت «میرزاکوچک خان» تلاشی برای زنده نگه داشتن روح دینداری برای آزادگی، مبارزه برای عدالت، مقاومت در برابر بیگانه، پاسداشت ایثار و رادمردی برای زندگی شرافتمدانه است.
دکتر روحانی در ادامه سالروز شهادت این شهید دین و وطن را گرامی داشته و همراه با همه مردم این سرزمین و بالاخص مردان و زنان زادگاهش، گیلان سبز، خاطره اش را در یادها و دل ها زنده نگه داشته و به روح بزرگ او درود فرستاد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین