نخست‌وزیر تایلند درخواست استعفا را خلاف قانون اساسی دانست

نخست‌وزیر تایلند درخواست استعفا را خلاف قانون اساسی دانست

نخست‌وزیر تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد درخواست معترضان را برای استعفا نپذیرفته و آن را بر خلاف قانون اساسی کشور می‌داند، با این حال تاکید کرده که از گفتگو استقبال می‌کند.
به نقل از خبرگزاری شینهوا، با این حال یینگ‌لاک شیناواترا نخست‌وزیر تایلند درخواست رهبر معترضان مبنی بر بازگرداندن قدرت به مردم را رد کرد و گفت که این درخواست هیچ پایه و اساس قانونی ندارد.
آمادگی نخست‌وزیر تایلند برای کناره‌گیری از قدرت در حالی مطرح شده است که تازه‌ترین آمار تلفات ناآرامی‌های اخیر به چهار کشته و ۱۲۷ زخمی رسید.
نخست‌وزیر تایلند در یک کنفرانس خبری تلویزیونی به این موضوع اشاره کرد که آنچه را که مخالفان می خواهند تحت قانون اساسی تایلند غیرقابل قبول است.
شیناواترا تصریح کرد که تمایل دارد هر دری را به منظور آغاز مذاکرات با هدف حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بزرگترین بحران سیاسی سال‌های اخیر تایلند باز کند.
این در حالی است که رهبر معترضان که یکشنبه شب با یینگ‌لاک شیناواترا دیدار کرد، گفت که وی به هیچ وجه از طرح استعفای نخست‌وزیر تایلند برای برگزاری انتخابات جدید حمایت نمی‌کند بلکه وی خواهان تشکیل یک شورای مردمی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید است.
نخست‌وزیر تایلند گفت: نمی‌دانم که چگونه می‌توانیم این بحران را حل‌وفصل کنیم. در حال حاضر ما شاهد راهی برای حل این چالش تحت قانون اساسی نیستیم. اگر راهی وجود داشته باشد تمایل دارم برای احیای صلح و آرامش آن را در دستور کار قرار دهم. دولت به قدرت نچسبیده و ما خواهان صلح هستیم.
نخست‌وزیر تایلند در ادامه تصریح کرد که ارتش این کشور در بحران سیاسی فعلی بی‌طرف است.
وی گفت: ارتش تایلند موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کرده است و خواهان این است که این بحران به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود. من هر کاری که بتوانم برای رضایت مردم انجام می‌دهم اما کاری که می‌کنم باید مطابق قانون اساسی باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین