فرمانده انتظامی آبادان خبر داد؛ کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی از شهروند آبادانی در شبکه اجتماعی

فرمانده انتظامی آبادان خبر داد؛ کلاهبرداری 500 میلیون تومانی از شهروند آبادانی در شبکه اجتماعی

فرمانده انتظامی آبادان از بازداشت یک زن که از یک شهروند آبادانی در فضای مجازی ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
حسین کهیایی با اشاره به ارائه شکایت یکی از شهروندان آبادانی مبنی بر آشنایی وی با خانمی ناشناس در شبکه اجتماعی و کلاهبرداری میلیونی فرد ناشناس از وی، اظهار کرد: این خانم ناشناس خود را کارمند عالی رتبه یکی از ارگان‌های دولتی در تهران معرفی کرده بود که پس از گذشت مدتی و جلب اعتماد این شهروند، به بهانه فروش چند قطعه زمین به زیر قیمت بازار، مبلغ ۵ میلیارد ریال (معادل ۵۰۰ میلیون تومان) را از این شهروند مطالبه و او نیز مبلغ را به حساب فرد کلاهبردار واریز می‌کند.

فرمانده انتظامی آبادان افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق کارشناسان پلیس فتا و استعلام شماره حساب‌هایی که از طریق آنها شاکی پول واریز کرده، مشخصات دو زن در پاکدشت ورامین به دست آمد. کهیایی تصریح کرد: پس از اخذ نیابت قضایی، ماموران جهت دستگیری متهمان به پاکدشت اعزام و پس از دریافت استعلامات لازم، آدرس دقیق آنان مشخص شد.

به گفته وی، دو زن کلاهبردار پس از دستگیری توسط ماموران و در تحقیقات مقدماتی به بزه انتسابی اعتراف کردند.

کهیایی با تاکید بر لزوم آموزش همگانی در زمینه استفاده صحیح و آگاهی افراد مبنی بر خطرات ناشی از برقراری ارتباطات با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: اعتماد بی‌جا به افرادی که آنها را در دنیای واقعی نمی‌شناسیم سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری برای افراد به ویژه نوجوانان و جوانان می‌شود.

*کشف ۸ فقره سرقت داخل خودرو و دستگیری دو سارق در آبادان
فرمانده انتظامی آبادان از کشف هشت فقره سرقت داخل خودرو و دستگیری دو سارق در این رابطه خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهری در حین گشت زنی در ساعات خلوت بعد از ظهر، موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق طی دو عملیات جداگانه و در حین سرقت داخل خودرو شدند.

وی افزود: پس از انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی های مقدماتی در نهایت هر یک از سارقان به انجام چهار فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

کهیایی با اشاره به کشف هشت فقره سرقت داخل خودرو، از مالکان خودروها خواست تا نسبت به تجهیز وسایل نقلیه خود به سیستم های هوشمند و تجهیزات ضد سرقت اقدام کنند.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه وجه اشتراک اکثر بزهکاری‌ها و معضلات اجتماعی در اعتیاد به مواد مخدر خلاصه می‌شود، اظهار کرد: برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد به عزم عمومی و اراده جمعی نیاز است.

وی تصریح کرد: امید می‌رود تا با بهره گیری از ظرفیت‌های خوب شهرستان و اعتماد مردم بتوانیم در راه مقابله با بزهکاری‌های اجتماعی گام‌های موثرتری برداریم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین