مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد؛ برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با استانداردهای نیروگاه‌های فتوولتائیک در خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد؛ برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با استانداردهای نیروگاه‌های فتوولتائیک در خوزستان

مدیرکل استاندارد استان خوزستان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با استانداردهای نیروگاه‌های فتوولتائیک توسط این اداره کل در استان خبر داد.
رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و پتانسیل بالای دریافت انرژی خورشیدی و نظر به اینکه در استان خوزستان، استفاده از نیروگاه‌های فتوولتائیک با توجه به انرژی تابشی مناسب، نسبت به سایر منابع تجدیدپذیر انرژی به لحاظ فنی و اقتصادی از توجه بیشتری برخوردار است و اهمیت نظارت بر رعایت استانداردها در مراحل طراحی، نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های فتوولتایئک می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد مناسب سیستم و بازده نیروگاه داشته باشد.

وی افزود: این اداره کل با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان و آزمایشگاه فتوولتائیک ابتکار تلاش پایدار در تیرماه سال جاری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با استانداردهای نیروگاه‌های فتوولتائیک ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان کرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان اضافه کرد: این کارگاه آموزشی که با حضور تعداد کثیری از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شامل محورهایی همچون مزایا و معایب استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی در شبکه قدرت، معرفی استانداردهای تدوین شده سازمان ملی استاندارد ایران و سایر سازمان‌های استاندارد جهانی در زمینه نیروگاه‌های فتوولتائیک و دسته‌بندی موضوعی آنها، لزوم و چگونگی پیروی از استانداردهای موجود در مراحل طراحی، اجرا و بهره برداری از نیروگاه‌های فتوولتائیک بود.

دهدشتی‌زاده در پایان بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه باعث افزایش سطح آگاهی مخاطبان و کارشناسان مربوطه در زمینه‌های تخصصی موردنظر و تشویق صاحبان صنایع، سازمان‌ها و کارخانجات در استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین