شکست مفتضحانه برنامه آمریکایی آموزش معارضان سوری/ تشدید حمایت تسلیحاتی عربستان از مخالفان/ پیشروی ارتش در شمال غرب

شکست مفتضحانه برنامه آمریکایی آموزش معارضان سوری/ تشدید حمایت تسلیحاتی عربستان از مخالفان/ پیشروی ارتش در شمال غرب

پیشروی ارتش در شمال غرب سوریه، شکست مفتضحانه برنامه آمریکا برای آموزش معارضان سوری، رایزنی وزرای خارجه عربستان و عمان در «مسقط» درباره سوریه و تشدید حمایت تسلیحاتی عربستان از مخالفان مسلح سوری اهم اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: شکست مفتضحانه برنامه آمریکایی آموزش معارضان سوری/ تشدید حمایت تسلیحاتی عربستان از مخالفان/ پیشروی ارتش در شمال غرب

پیشروی ارتش در شمال غرب سوریه، استفاده معارضان سوری در استان حلب از گاز خردل، گزارشی درباره فوعه و کفریا و تعداد شهدای این دو شهرک، شکست مفتضحانه برنامه آمریکا برای آموزش معارضان سوری، رایزنی وزرای خارجه عربستان و عمان در «مسقط» درباره سوریه، اظهارات فرمانده نیروهای مقاومت مردمی عشایر استان حسکه مبنی بر اینکه ملت سوریه به خون شهدای ایران و حزب‌الله وفادار است و گزارش رویترز درباره تشدید حمایت تسلیحاتی عربستان از مخالفان مسلح سوری بخشی از مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته (جمعه) است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

پیشروی ارتش در شمال غرب سوریه؛ انهدام اتاق عملیات گروه‌های تروریستی مشرف بر «لاذقیه»

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در «حماه» و «لاذقیه» موفق شدند کنترل دو روستا را به دست گیرند که در یکی از این روستاها اتاق عملیات مشترک وابسته به چند گروه تروریستی کشف شد.

«معارضان» سوری در استان «حلب» از گاز خردل استفاده کرده‌اند

روزنامه عربستانی اعلام کرد معارضان سوری در ریف شمالی استان «حلب» علیه یکدیگر از گاز شیمیایی خردل استفاده کرده‌اند.

«فوعه و کفریا»؛ اصابت ۷۱ هزار گلوله و ۱۷۵۳ شهید؛ ۲ شهید در نقض آتش‌بس+عکس

دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه حتی در زمان آتش‌بس هم هدف گلوله خمپاره قرار می‌گیرند و مردم این دو شهرک تاکنون هدف بیش از ۷۰ هزار گلوله مختلف قرار گرفته‌اند، اما هنوز مقاومت می‌کنند.

تحولات سیاسی

۳۸۰ میلیون دلار هزینه برای ۱۸۰ نفر؛ شکست مفتضحانه برنامه آمریکا برای آموزش معارضان سوری

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند واشنگتن برای آموزش ۱۸۰ نفر از معارضان سوری که تنها ۹۵ نفر آنان اکنون در این کشورند، بیش از ۳۸۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

رایزنی وزرای خارجه عربستان و عمان در «مسقط» درباره سوریه

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان روز پنج شنبه (دیروز)، با سفر به عمان، با وزیر خارجه این کشور در مورد بحران‌های سوریه و یمن گفت‌وگو کرد.

ملت سوریه به خون شهدای ایران و حزب‌الله وفادار است/ به آمریکا اعتماد نداریم

فرمانده نیروهای مقاومت مردمی عشایر استان حسکه سوریه با تاکید بر اینکه در مبارزه با گروه‌های تروریستی اعتمادی به آمریکا وجود ندارد، گفت: ملت سوریه خون شهدای ایران و حزب‌الله را هدر نخواهد داد.

طرح مسکو برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه، یمن و عراق

وزارت امور اضطراری روسیه می‌گوید با همکاری سازمان ملل طرحی را برای صدور مجوز ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورهایی چون سوریه، یمن و عراق در دست تهیه دارد.

جنون عربستان به بالاترین حد رسیده/حمایت از تروریست‌ها تشدید شده

یک خبرگزاری انگلیسی طی گزارشی با اشاره اینکه رفتار سعودی‌ها در قبال بحران سوریه جنون آمیز شده تاکید کرد که حمایت تسلیحاتی عربستان از مخالفان مسلح سوری افزایش یافته است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین