استراماچونی حریف کالدرون نشد ؛ برد پرسپولیس مقابل استقلال امری عادی شده است

استراماچوني حريف کالدرون نشد ؛ برد پرسپوليس مقابل استقلال امري عادي شده است

تیم پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر موفق شدبا نتیجه یک بر صفر مقابل حریف سنتی خود پیروز شود.
در مهم‌ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال دیروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند.
آبی‌پوشان آغاز بازی در نودمین شهرآورد سرخابی‌ها بودند. اولین خطر جدی را پرسپولیس روی دروازه استقلال ایجاد کرد و روی سانتر محمد انصاری، نوراللهی اولین بخت را از دست داد. در دقیقه ۲۴ نیز بازهم این تیم پرسپولیس بود که توسط علی علیپور خطر جدی را روی دروازه حسینی ایجاد کرد که شوت مهاجم سرخپوشان با فاصله کم به بیرون رفت. در دقیقه ۲۸ روی حرکت شجاعیان داور یک پنالتی به سود آبی‌ها اعلام کرد که ضربه علی کریمی را بیرانوند به شکل ماهرانه‌ای مهار کرد.
دیگر نکته حساس این بازی برخورد تبریزی و کنعانی‌زادگان بود. تماشاگران استقلال به این صحنه واکنش نشان دادند و شروع به سنگ‌پراکنی کردند که یکی از سنگ‌ها به سر کنعانی‌زادگان برخورد کرد و باعث شکستگی شد.
همین مسئله باعث شد چند لحظه‌ای زمان بازی گرفته شود. از دقیقه ۳۰ به بعد برخورد بین بازیکنان دو تیم بیشتر شد و داور بیشتر از سوت خود استفاده کرد.
این بازی در پایان نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم پرسپولیس بهتر از حریف بازی را آغاز کرد و یکی، دو موقعیت ایجاد کرد ولی مهاجمان دقت لازم را نداشتند. اشتباه محمد دانشگر در دقیقه ۵ می‌توانست خطرساز باشد اما پاس اشتباه جونیو مانع از تهدید دروازه استقلال شد.
اشتباه بیرانوند در دقیقه ۵۲ فرصت گلزنی خوبی برای ریگی ایجاد کرد ولی شوت او از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت. از دقیقه ۷۰ به بعد پرسپولیس فشار خود را روی دروازه استقلال بیشتر کرد. مهدی عبدی بازیکن تعویضی سرخپوشان که ثانیه‌هایی بود وارد زمین شد روی یک حرکت زیبا در محوطه جریمه استقلال ضربه‌ای را روانه دروازه حریف کرد که توپ بعد از برخورد با حسینی وارد دروازه آبی‌ها شد و گل به خودی به ثبت رسید.
بشار رسن فرصت داشت در لحظات پایانی گل دوم را نیز به ثمر رساند که حسینی ضربه او را دفع کرد.
این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید. پرسپولیس با این برد ۹ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفت. در دقیقه ۸۹ علی کریمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.
ترکیب پرسپولیس :
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری (۶۴ بشار رسن)، محمد انصاری، احمد نورالهی، وحید امیری (۸۰ مهدی عبدی)، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور و براندائو جونیور (۶۹ فرشاد احمدزاده)
ترکیب استقلال :
سیدحسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند (۶۹ مهدی قائدی) و مرتضی تبریزی.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین