جدایی طلبان به جای تقسیم خوزستان سهم مردم از نفت را بگیرید

جدايي طلبان به جاي تقسيم خوزستان سهم مردم از نفت را بگیرید

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: طرح تقسیم استان خوزستان به خوزستان شمالی و خوزستان جنوبی تصمیمی است که در کمیسیون مربوطه کارشناسی نشده و قویا آن را رد می کنیم.

مظلومی ضمن برشمردن مضرات طرح، گفت: در طرحی که هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول کرده است، شرایط اقتصادی، امنیتی و اجتماعی استان درنظر گرفته نشده است و دلیلی ندارد استان را تکه تکه کنیم و ظرفیت و فرصت های عظیم آنرا که می تواند به رونق استان کمک شایانی کند، از بین ببریم.

وی ادامه داد: یکپارچگی مردم استان خوزستان سبب عبور از بحران های مختلف شده است و مرزبندی بین مردم نه تنها به جهش استان در دولت سیزدهم کمکی نمی کند بلکه به منابع و سرمایه های انسانی لطمه جدی وارد می کند.

محمد مظلومی ضمن تاکید بر یکپارچگی خوزستان گفت: از اولویت های خوزستان، تقسیم آن نیست، بلکه اولویت های خوزستان را در بحران های چند سال اخیر باید جستجو کرد و برخی نمایندگان بجای حرف از تقسیم خوزستان به مسائل کلان استان مانند جلوگیری از انتقال آب به فلات مرکزی و عایدی مردم خوزستان از نفت ملی و همچنین باید به چالش های شهری و روستایی و راههای مواصلاتی آن پرداخت.

وی در پایان گفت: به همکار عزیز و نماینده پیشنهاد دهنده طرح، یک جمله می گویم‌ که فکر میکنم حرف مردم استان عزیزمان خوزستان است. “ما برای وصل کردن آمده ایم…”
تو برای وصل کردن آمدی/ نی برای فصل کردن آمدی‏
تا توانی پا منه اندر فراق/ أبغض الأشیاء عندی الطلاق‏

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین