مدیران پروازی فرصت اشتغال را به غیر بومی ها می دهند

نماینده مردم اهواز گفت : مدیران غیر بومی به منافع استان آسیب می رسانند.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در گفت وگو با خبرنگار روز نامه نسیم خوزستان درباره به کارگیری مدیران بومی و غیر بومی در استان اظهار داشت: شرط اول مدیریت، کارآمدی، توانمندی و پاک دست بودن مدیر است.

وی افزود: در بحث مدیریت، ممکن است یک مدیر خوزستانی نباشد اما چندین دهه ساکن خوزستان و مدیر سالم و توانمندی باشد که در این شرایط مخالفتی برای به کارگیری چنین مدیرانی وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه مدیران بومی شناخت بیشتری نسبت به مسائل خوزستان دارند، گفت: مدیران بومی با ارق خاصی خدمت می کند چون می داند در این شهر و استان ماندگار است. مدیر غیر بومی یا به اصطلاح پروازی به دلیل اینکه خانواده وی در یک شهر یا استان دیگر سکونت دارند، مرتب در حال رفت و آمد است و ٣ روز در هفته در محل کار خود حضور ندارد و آسیب های زیادی به خدمات در شهر وارد می شود.

وی ادامه داد: اگر ۹۰ درصد مدیران ما، مدیران مقیم و بومی استان باشند، ۱۰ درصد باقی مانده قابل اغماض است. اما ما مشاهده می کنیم اغلب شرکت ها و کارخانجات که از لحاظ حقوقی، نظارتی و جایگاه اقتصادی جایگاه قابل توجهی دارند، مدیران غیر بومی به کار میگیرند.

حسینی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما با مدیران پروازی در حوزه اشتغال است. اگر فرصت اشتغالی ایجاد شود، این فرصت را به جوانان غیر بومی می دهند. با توجه به مشکل بیکاری که در خوزستان وجود دارد، این مسئله اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: مولفه های زیادی وجود دارد که ما با مدیران غیر بومی، پروازی و مدیرانی که تعلقی به این استان ندارند، مخالف باشیم و هر عقل سلیمی و منطقی نیز با چنین مسئله ای مخالفت می کند.

نماینده مردم در مجلس در پایان با بیان اینکه شاید چند درصد به دلیل تخصص خاصی نیاز به مدیر غیربومی داشته باشیم، تاکید کرد: مدیران غیر بومی به منافع استان آسیب می رسانند. اگر به جوانان توانمند خوزستانی میدان مدیریت ندهیم، از این نظر نیز استان صدمه می بیند و مدیرانی برای استان تربیت نمی شوند. مدیرانی غیر بومی که برای مدتی جهت گذر مدیریتی بخواهند در خوزستان خدمت کنند به استان نیایند و اجازه دهند جوانان خوزستانی این خدمت را انجام دهند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین