سردار محمد : بزودی با ناقضان حاکمیت منطقه آزاد اروند برخورد می شود

سردار محمد : بزودي با ناقضان حاكميت منطقه آزاد اروند برخورد مي شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: علت مشکلات واحدهای صنعتی در منطقه آزاد اروند، نبود حاکمیت متمرکز در آبادان و خرمشهراست که باعث ایجاد چالش و ناهماهنگی برای مسئولان و تولیدکنندگان شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در سفر به منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: علت مشکلاتواحدهای صنعتی در منطقه آزاد اروند، نبود حاکمیت متمرکز در آبادان و خرمشهر است که باعث ایجاد چالش و ناهماهنگی برایمسئولان و تولیدکنندگان شده است.

وی عنوان کرد: موضوع حاکمیت دوگانه در منطقه آزاد اروند به رئیس جمهور گزارش شده است و رئیسی دستور برخورد قاطع و قانونی باقانون شکنان را صادر کرده است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ۲۷ نهاد و دستگاه کار اعمال نظر و قانون بر مرز و روند صادرات و واردات را بر عهده دارند و هرمجموعه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند، این موضوع بازرگان و کارآفرینان را به شدت دچار مشکل کرده است

سردار محمد بیان کرد: طبق قانون، به ویژه اصل ۶۵، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند باید متولی اصلی حاکمیت و ورود و خروج کالادر مرز و گمرکات باشد و سایر دستگاه‌ها باید با متولی اصلی هماهنگ باشند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: دو مشوق ویژه در مناطق آزاد یعنی معافیت مالیاتی و معافیت گمرکی متوقف شده‌اند که درتلاش برای بازگرداندن این معافیت‌ها هستیم.

وی افزود: چهار دروازه ورود و خروج در آبادان و خرمشهر دایر و ۱۶۰ نفر را در همین زمینه استخدام کردیم، اما گمرک حاضر نیست درخروجی شهر مستقر شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پایان خاطرنشان کرد: تا استقرار کامل گمرک، برای فروش محصولات وارداتی با نرخ پایین‌تر و معافشده از هزینه‌های گمرکی، به صورت موقت مراکز خرید خاصی در نظر گرفته شده است تا مردم طعم معافیت از مالیات را بچشند.

منبع : خبرگزاری فارس خوزستان

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین