گزارش روزنامه نسیم خوزستان از لزوم برخورد دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران شهرداری در ساماندهی ورودی های کلانشهر ؛ ورودی های آبرومند برای اهوازی ها آرزو شده است

گزارش روزنامه نسيم خوزستان از لزوم برخورد دستگاه قضايي با ترك فعل مديران شهرداري در ساماندهي ورودي هاي كلانشهر ؛  ورودي هاي آبرومند براي اهوازي ها آرزو شده است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای شهروندان به دیگر استانها، مسافران تفاوت های خدمات رسانی، امکانات رفاهی، مشکلات و عقب ماندگی شهر خود را بیشتر از گذشته لمس می کنند و به چشم می بینند اما زمانی که وارد کلانشهر اهواز از سمت ورودی های مختلف می شویم، هر کدام از ورودی ها بیانگر بی نظمی، شلختگی و عدم مدیریت صحیح شهری هستند.

اکنون اگر بازدید میدانی از سطح شهر اهواز داشته باشیم، در هر منطقه‌ای شاهد پروژه های نیمه تمام و بی نظمی سیمای شهر هستیم، که این وضعیت برای مردم یک کلان‌شهر ناامید کننده است. به دلیل اینکه راکد ماندن پروژه های عمرانی، عدم فضای سبز مناسب، بی توجهی به مبلمان شهری، عدم روشنایی کافی پارک ها و خیابان ها و … نوعی عقب ماندگی را در حوزه خدمات شهری نشان می دهد و همه این مسائل گویای یک چیز است و آن عدم کارآمدی و برنامه ریزی شهردار و شورای شهر نسبت به برنامه هایی است که فقط در حد شعار باقی ماندند.

شهرداری و شورای اهواز تا کی باید نسبت به مسائل و مشکلات شهری به ویژه ورودی های این کلانشهر بی تفاوت باشند. چندین دهه است که ورودی ها دست نخورده باقی مانده و هیچ گونه تغییری در آنها صورت نگرفته است.

زمانی که از شهردار و اعضای شورا درخصوص مشکلات شهری و راه حل ها سوال می کنیم، به اندازه یک جریده برنامه تعریف می کنند اما تاکنون حتی یک برنامه در حوزه رفع مشکلات شهری به اتمام نرسیده است.

مردم شرافتمند و محروم اهواز، مطالبه گر هویت تاریخی و فرهنگی شهر خود هستند و می خواهند مانند ورودی های شهری های دیگر استان ها، ورودی های شهر اهواز نیز بیانگر هویتی آنان باشد. در حالی که اکنون ورودی های کلانشهر اهواز بیانگر بی نظمی، بی برنامگی و عدم تعهد متولیان امر است.

وضعیت کنونی ورودی ها نشان دهنده ترک فعل از سوی متولیان امر است

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، اظهار داشت: نابسامانی ورودی های شهر اهواز، مربوط به الان نیست و حتی شوراها و شهرداران دوره های قبل نیز به این مسئله توجهی نکردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان اگر صحبتی کنند، صحبت ما را سیاسی و جناحی می خوانند، افزود: در حقیقت ورودی های شهر، ویترین شهر هستند. ورودی‌های شهر می توانند آداب، فرهنگ و سنن آن شهر را تعریف کنند اما وضعیت کنونی ورودی ها نشان دهنده ترک فعل از سوی متولیان امر است.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه خواسته مردم این است که به ورودی های شهر رسیدگی شود، گفت: با توجه به اینکه دو سال شیوع کرونا مسافرت ها را کاهش داده اما قطعا امسال مسافران زیادی خواهیم داشت، همچنین خوزستان محل راهیان نور است. بنابراین رسیدگی و توجه به موضوع ورودی ها بسیار ضروری می باشد.

وی در پایان عنوان کرد: ورودی های شهر می‌توانند تابلو شهر باشند و نوع ارائه خدمات شهری مسئولان را به تصویر بکشانند.

شورای شهر و شهردار نمره مثبتی در کارنامه عملکرد خود نگرفتند

سید محمد جواد رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: ورودی‌های شهر اهواز مطالبه جدی مردم، مسئولان و اعضای شورای کنونی است.

وی تصریح کرد: شورای شهر و شهردار در زمینه رسیدگی و ساماندهی به ورودی های شهر اهواز، نمره مثبتی در کارنامه عملکرد خود نگرفتند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱، ساماندهی ورودی‌های شهر درنظر گرفته شده و باید در این بودجه حداقل سه ورودی شهر اهواز ساماندهی شود.

کلانشهر اهواز در این چند ساله درگیر روزمرگی شده و شورای شهر، شهر را رها کرده است

قیس‌ رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان عنوان کرد: کلانشهر اهواز در این چند ساله درگیر روزمرگی شده و شورای شهر، شهر را رها کرده و هیچ الگویی نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: وارد هر شهری شویم، ورودی آن شهر نمادی از آن شهر است، اما در اهواز چنین چیزی وجود ندارد و هیچ نمادی برای آن تعریف نشده است.

ورودی های اهواز جذابیتی برای مسافران و گردشگران ندارد

شهروند ساکن اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان بیان کرد: متأسفانه سوء مدیریت‌ها و تبعیض در ارائه خدمات، صدای مردم اهواز را درآورده است و روز به روز وضعیت بدتر می شود.

ثانی زاده در ادامه گفت: سه راه خرمشهر، یکی از ورودی شهر است که اگر به ظاهر آن نگاه کنید، سنخیتی با کلانشهر ندارد. مغازه‌ها، پیاده روها را اشغال کرده‌اند و هر کس به سلیقه خود تابلوهایی را نصب کرده است. حتی مغازه‌ها ظاهر مناسب با منظر شهری را رعایت نکرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به ورودی زرگان و کشتار غیرمجاز دام تاکید کرد: با وجود چنین ورودی هایی از یک کلانشهر، قطعا هیچ گونه جذابیتی برای مسافران و گردشگران ندارد.

رضا امینی شهردار اهواز، تماس های مکرر خبرنگار این نشریه را بی پاسخ گذاشت، اما باید گفت فرار رو به جلو و عدم پاسخگویی راه حل مناسبی نسبت به عدم تعهد در عملکرد و پیش برد برنامه های که در گذشته اعلام کرده بودند، نیست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ورودی هر شهری به عنوان مدخل ورود به شهر، حائز اهمیت است. اما تاکی مسئولان و متولیان امر باید تنها نظاره گر وضع موجود باشند، در پایان از دادستان اهواز به عنوان مدعی العموم انتظار می رود همانگونه که در موضوع کشتارگاه با سرعت و قاطعیت به موضوع ورود نمود در بحث ترک فعل مدیران شهرداری اهواز در عدم ساماندهی ورودی های اهواز نیز ورود کرده و آرزوی چندین ساله و به حق مردم این کلانشهر در داشتن ورودی های مناسب و آبرومند را محقق سازد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین