رئیس مرکز بهداشت استان در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان خبر داد : شیوع آنفولانزا در شیب نزولی

رئیس مرکز بهداشت خوزستان: هر بیماری واگیر دار از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا و… فراز و فرودهایی وجود دارد بنابراین اکنون مرحله اول بیماری آنفولانزا را پشت سر گذاشتیم و در شیب نزولی قرار گرفتیم.

دکتر پژمان بختیاری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره شیوع آنفولانزا اظهارداشت: با توجه به افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اواخر مهرماه با علائم حاد تنفسی فوقانی که احتمال سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا وجود داشت، اکنون در وضعیت شیب پایین رو هستیم.

وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزا با شیب ملایمی درحال کاهش است، افزود: با توجه به اینکه این بیماری فصلی است، باید انتظار داشته باشیم که به مدت سه ماه با آن مواجه باشیم؛ هفته آخر مهر ماه افزایش یافت و ممکن است تا هفته آخر دی ماه ادامه داشته باشد بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی لازم است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هر بیماری واگیر دار از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا و… فراز و فرودهایی وجود دارد بنابراین اکنون مرحله اول بیماری آنفولانزا را پشت سر گذاشتیم و در شیب نزولی قرار گرفتیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در مدارس و ادارات آموزش‌های لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شد که رعایت مردم به این پروتکل‌ها عامل روند کاهشی بیماری شد.

دکتری بختیاری نیا با تاکید بر لزوم ادامه مراقبت‌ها و رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: راه پیشگیری از بیماری‌ها مشترک است؛ در فضای سربسته تهویه استفاده شود، شست و شوی دست‌ها، ماسک زدن، رعایت فاصله ایمن و از تماس‌های نزدیک به ویژه به افراد مشکوک جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تامین واکسن آنفولانزا برای زنان باردار گفت: افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با تجویز پزشک واکسن آنفولانزا را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان با بیان اینکه یکی از ارکان بهبود بیماری استراحت است، تاکید کرد: اگر فردی دچار علائمی از جمله بدن درد، سرفه، عطسه و … شد با مراجعه به مرکز درمانی، جهت بهبود باید استراحت کافی را داشته باشد تا از اشاعه و سرایت بیماری به دیگران جلوگیری کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین