عضو شورا بیان کرد: شهرستان بندر ماهشهر در مسیر توسعه و پیشرفت

عضو شورا بیان کرد: شهرستان بندر ماهشهر در مسیر توسعه و پیشرفت

علی عساکره، عضو شورای شهر بندر ماهشهر، کارشناس ارشد مدیریت شهری، مسئول کمسیون ماده ۷۷، رئیس کمسیون عمران و املاک و کارشناس ایمنی و آتشنشانی از جمله سوابقی هستند که در کارنامه خود دارد.

ظرفیت‌های بندر ماهشهر را در چه بخشی است؟

علی عساکره، عضو شورای شهر بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با بیان اینکه بندر ماهشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در اقتصاد دارد، اظهار داشت: دریا، صنعت، فرودگاه، جاده های ترانزیتی و زمین های حاصلخیز از جمله ظرفیت های موجود در بندر ماهشهر هستند که موجب شده این شهرستان جز بهترین ها در استان خوزستان و کشور باشد.

عملکرد شورا شهر بندر ماهشهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وی افزود: شورای شهر یک نهاد مردمی، از مردم و برای مردم می باشد همه اعضای شورا جهت ارائه بهترین برنامه ها و خدمات برای شهروندان تلاش می‌کنند و تا به امروز شورا به اهداف خود نزدیک شده است.

آیا صنایع موجود به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کنند؟

عساکره توضیح داد: یکی از رسالت های صنایع بزرگ به‌خصوص شرکت‌های پتروشیمی توجه به مسئولیت‌های اجتماعی است و توجه به این مسئله موجب توسعه متوازن در منطقه خواهد شد.

عضو شورای شهر بندر ماهشهر در ادامه تصریح کرد: با وجود خواسته‌های اعضای شورا به عنوان نماینده مردم از صنایع پتروشیمی رضایت کامل نداریم و در تلاش هستیم امکانات بهتر و ارتباط و اعتبارات بیشتری از صنایع جذب کنیم تا جهت ارائه خدمات به شهروندان استفاده شود.

ادارات در پیشرفت بندر ماهشهر چه نقشی دارند؟

عساکره با بیان اینکه ادارات نقش مستقیم و حائز اهمیتی در پیشرفت شهری دارند، عنوان کرد: ادارات اهرم و بازوی اصلی جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان هستند، که تعامل با ادارات با همفکری اعضای شورای شهر محقق شده است.

آیا شورای شهر برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت جهت رفع مشکلات شهری دارد؟

عضو شورای شهر بندر ماهشهر با بیان اینکه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را اعضای شورا در برنامه کاری خود دارند، ادامه داد: ارائه خدمات شهری و روزمره و ایجاد شهری پاک و پرنشاط از جمله برنامه های کوتاه مدت و همچنین ایجاد پروژه‌های عمرانی کلیدی، پروژه‌های خدماتی- ورزشی از دیگر برنامه های بلند مدت شورای شهر بندر ماهشهر هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد فرهنگ‌سرا در محلات کم برخوردار و برگزاری کلاس‌های ورزشی فرهنگی در محلات، برگزاری جشن‌های و اعیاد محلی شهرستان همچنین ایجاد برنامه های مفرح و شاد در مدارس از جمله برنامه های فرهنگی شورای شهر هستند.

 شورای شهر چه برنامه‌هایی در حوزه عمران دارد؟ 

عضو شورای شهر بندر ماهشهر با اشاره به پروژه دفع آب‌های سطحی فاز۷ ،شهرک طالقانی و خیابان امام شمالی بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی در ماهشهر پروژه بندر تجاری خور سیف است که با پیگیری حبیب آقاجری، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان، اعتبارات این پروژه از اعتبارات شورای راهبردی جذب شده و اکنون در دست اقدام است.

عضو شورای شهر بندر ماهشهر ادامه داد: پروژه‌های ورودی از سمت جاده بندر امام خمینی (ره) و چندین پروژه از جمله احداث پارک‌ها، فضای سبز شهری و پروژه احداث سایبان جهت برگزاری نماز میت در آرامستان از دیگر اقدامات در دست شورای شهر بندر ماهشهر هستند.

آیا شورای شهر در حوزه ورزش نیز برنامه‌‌ریزی کرده است؟

وی در باره برنامه‌های حوزه ورزشی تصریح کرد: حمایت از تیم فوتبال شهرداری ماهشهر و دیگر تیم های محلاتی همچنین حمایت از هیئت‌های ورزشی، ایجاد چمن مصنوعی در مناطق کم برخوردار و ایجاد زمین بزرگ چمن در شهرک طالقانی از دیگر برنامه های شورای شهر بندر ماهشهر است.

بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری را چگونه می‌بینید؟

عساکره گفت: گام دوم انقلاب فراتر از یک توصیه و بیانیه است، بلکه لایحه ای است برای گذار از جامعه ای که دچار رسوب‌زدگی شده است بنابراین جهت حل مشکلات شهروندان همواره باید به دنبال مدیریت خلاق و جوان باشیم.

وی افزود: توسعه و استفاده از جوانان، همفکری با نخبگان و لبیک گفتن به آرمان‌های امام (ره) و رهبری، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال، گام برداشتن در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است.

درباره شفافیت مالی برای شهروندان چه موضعی دارید و شکست و موفقیت شوراها را در چه می‌بینید؟

وی خدمت صادقانه به مردم و ارائه گزارشات شفاف و جامع در همه موارد به شهروندان را وظیفه اعضای شورا دانست و شکست و موفقیت شوراها به تعامل، شفافیت، بین مردم بودن و خدمت صادقانه بستگی دارد.

عساکره با بیان اینکه شفافیت مالی و انضباط مالی یکی از خواسته‌های مردم از اعضای شورا بوده و هست ادامه داد: انتخاب شهردار مهمترین مسئولیت شوراهاست و موفقیت و شکست یک شورا به این انتخاب بستگی دارد.

امسال چه میزان به فضای سبز شهری اضافه شده است؟

عضو شورای شهر بندر ماهشهر افزود: تا قبل از سال ۱۴۰۱ درصد فضای سبز ۹٫۶ درصد بوده که اکنون به ۱۵ درصد رسید که حدود ۷ درصد امسال با تلاش اعضای شورای شهر به فضای سبز بندر ماهشهر اضافه شده است.

آینده بندر ماهشهر را چگونه می‌بینید؟

وی عنوان کرد: آینده شهرستان با همدلی مردم، تلاش مسئولان، اعضای شورا و شهرداری و همچنین ایجاد فضای شفاف بین مسئولان و مردم با پیگیری جذب اعتبارات بیشتر آینده روشن در انتظار بندر ماهشهر است.

علی عساکره در پایان از همه مردم نجیب بندر ماهشهر، نماینده مردم در مجلس، فرماندار این شهرستان و نیروی انتظامی، واحد‌های خدماتی اداری شهرداری که برای توسعه شهری  همکاری می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین