نماینده مردم اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : گرانی گوشت و افزایش تورم سفره مردم را کوچک تر کرده است

نماینده مردم اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : گرانی گوشت و افزایش تورم سفره مردم را کوچک تر کرده است

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود دولت برای کاهش قیمت گوشت قرمز گفت: مهمترین راه برای شکست قیمت گوشت قرمز در بازار واردات این کالا و تامین آن در بازار است.

مجتبی یوسفی در گفتگو با روزنامه نسیم خوزستان بیان کرد: نباید همچون سال های قبل با کوپنی کردن کالاها باعث تشکیل صف هایطولانی مردم شویم بلکه با تامین کالا و واردات باید این کمبودها و افزایش قیمت را جبران نماییم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تورم و گرانی گوشت قرمز فشار زیادی را به مردم بهویژه قشر ضعیف جامعه وارد کرده و باعث کوچک تر شدن سفره ی آن ها شده است.

یوسفی ادامه داد: بنده از نمایندگانی بودم که با وجود ارز نیمایی و دولتی مخالف بودم و نظرم بر این بود که این ارز را تنها برای وارداتدارو و گوشت استفاده کنیم و کامل حذف نشود که متاسفانه این نظر و پیشنهاد نادیده گرفته شد و با حذف کامل آن در حال حاضرشاهد افزایش قیمت بالای دارو و گوشت در کشور هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان نیز از افزایش قیمت ارز استفاده کرده اند و برافزایش قیمت برخی کالاها مثل دارو و گوشت قرمز دامن می زنند.

وی با بیان اینکه در خصوص افزایش قیمت دارو و مواد خوراکی به وزیر بهداشت و وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شده ادامه داد: باوجود تمام پیگیری ها و تذکرات داده شده اما عملکرد این ۲ وزیر برای تعدیل قیمت دارو و مواد خوراکی مناسب نبوده است.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه برای بهبود وضعیت تامین گوشت باید به تولید کنند یارانه پرداخت شود افزود: در بخش نان این اتفاقافتاد و ساماندهی خوبی انجام گرفت، تمام نانوایی ها برای فروش نان به سیستم الکترونیکی مجهز شده اند و از تخلف و یا هدر رفتنان جلوگیری شده است، برای کاهش نرخ گوشت نیز دولت باید وارد بازار شود و اوضاع را مدیریت کند زیرا شرایط زندگی برای مردمغیرقابل تحمل شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، یوسفی در پایان با بیان اینکه دولت باید برای کاهش قیمت گوشت مستقیم در بازار ورود کند افزود: واردات گوشت گرم و اختصاص یارانه به این بخش می تواند تا حدودی تورم در این بخش را کاهش دهد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین