سید محمد علی پورموسوی در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : شهرداری اهواز درآمدهای پایدار را با جدیت دنبال نکرده است

سید محمد علی پورموسوی در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان :     شهرداری اهواز درآمدهای پایدار را با جدیت دنبال نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مخالفت شورا با افزایش حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری اهواز کذب است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها عنوان شده که شورای شهر با مزایای جانبی کارکنان شهرداری مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع صحت ندارد، گفت: شهرداری لایحه‌ای به شورا داده که اعداد موجود در آن لایحه باید متناسب با بودجه ارائه شده باشند.

پورموسوی ادامه داد: مزایای کارکنان دولت نیز لایحه دولت است مثل عیدی که نیاز به تصویب ندارد. همچنین در مصوبه هیات دولت گفته شده که شما می‌توانید به کارکنان هزینه‌ای برای ورزش، فرهنگی، رفاه و تفریح بدهید. ما حتی بند انگیزشی که در لایحه شهرداری آمده بود را نیز حذف نکردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه این امکانات باید به تمامی پرسنل شهرداری به صورت عادلانه تخصیص داده شود، گفت: برای تحقق این امر یک بند به این لایحه اضافه شد مبنی بر اینکه رعایت پرداخت حد نصاب ماده ۶۸ قانون شهرداری مشروط به دستورالعمل انجام شود و این دستورالعمل به نفع تمامی کارکنان شهرداری است تا این پرداخت انگیزشی، مخصوص یه عده‌ خاص در شهرداری نباشد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت‌ها باید کاملا قانونی باشد، خاطرنشان کرد: شرایط قانون کار و پرداختی‌ها کاملا مشخص هستند و ما اصرار داریم که شهرداری این مساله را رعایت کند.

پورموسوی افزود: امروز تعدادی از همکاران شهرداری موضوع عدم همکاری با برخی از پیمانکاران را مطرح کردند. یکی از روش‌های ارتباط کارفرما و شهرداری پیمانکاران هستند و علی‌رغم اینکه دولت در نظر دارد این موضوع را ساماندهی کند اما هنوز بخش‌نامه‌ای در این خصوص به دست ما نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مناقصه‌ای در شهریورماه با پیمانکاری بسته شد که اختلافی در نیروهای این لیست پیمانکاری دیده می شود البته حقوق آنها نیز از سازمان همیاری‌ها پرداخت شده است.

پورموسوی افزود: لیست پرداخت به این افراد نیز توسط شورای شهر تایید شده و اجرای این لایحه به عهده‌ شهرداری است. اگر حرفی در این خصوص وجود دارد باید همان زمان مناقصه مطرح می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری تمایلی به ادامه کار با پیمانکاری ندارد می‌تواند طی لایحه‌ای این موضوع را مطرح کند. ما نمی‌توانیم روی موضوعی تمرکز کنیم که در جای دیگری باید سامان‌دهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به مباحث فضای مجازی مبنی بر اینکه شورا با افزایش حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری مخالفت است، اظهار داشت: از قدیم گفته اند به قطاری که در حال حرکت است سنگ می‌زنند و من فکر می‌کنم به دلیل تغییر ریل، هجمه‌هایی به شورا در حال انجام شود تا ما را دچار موضوعاتی کنند که ارتباطی به نهاد شورا ندارند.

پورموسوی با اشاره به تلاش شورا برای پرداخت حق‌الزحمه پرسنل شهرداری گفت: ما پرداخت حقوق و عیدی کارکنان شهرداری را دنبال می‌کنیم. شهرداری در حال حاضر برای این پرداخت‌ها در مضیقه است.

وی افزود: در این شرایط بودجه شهرداری از دو محل تامین می‌شود. محل اول مودیانی هستند که برای پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند که در قانون درآمدهای پایدار این موضوع باید با جدیت دنبال شود اما متاسفانه در شهرداری مورد پیگیری قرار نگرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: حق آلایندگی و ارزش افزوده از دیگر محل‌های تامین بودجه است. البته از طریق منبع حق آلایندگی نمی‌توان حقوق پرداخت کرد چرا که این پول باید صرف کاهش آلایندگی شود.

وی عنوان کرد: درخواست ما این است که استانداری در حوزه ارزش افزوده کمکی جدی به شهرداری برای پرداخت حقوق انجام دهند. البته برای صدور پروانه نیز تخفیفی حدود ۲۵ درصدی در نظر گرفته شده و باید کارمندان شهرداری پای کار بیایند اما من از کارکنان شهرداری در این خصوص گله‌مند هستم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پورموسوی در پایان پیرامون حذف شرکت‌های خدماتی نیز گفت: در صورت تصویب هیات وزیران، شورای شهر اجرای این قانون را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین