روزنامه نسیم خوزستان از سوء مدیریت و بی توجهی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان گزارش می دهد ؛ بازارهای استان در قُرُق لوازم خانگی تقلبی و بدون گارانتی

روزنامه نسیم خوزستان از سوء مديريت و بی توجهی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان گزارش می دهد ؛  بازارهای استان در قُرُق لوازم خانگی تقلبی و بدون گارانتی

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فروش لوازم خانگی بدون گارانتی در بازارهای استان به ویژه اهواز به یک معضل رایج تبدیل شده که نگرانی‌های زیادی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فروش لوازم خانگی بدون گارانتی در بازارهای استان به ویژه اهواز به یک معضل رایج تبدیل شده که نگرانی‌های زیادی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده است.

این موضوع به ویژه در مورد لوازم خانگی خارجی که از طریق کانال‌های غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شدند، صدق می‌کند.

با یک بازدید میدانی در بازار مرکزی اهواز می‌بینیم که بیش از ۹۰ درصد فروشندگان کالای خانگی برند خارجی بدون گارانتی عرضه می‌کنند و این به معنای قاچاق و واردات غیرقانونی لوازم خانگی در اهواز است.

با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی به صورت سرسام‌آور بالا رفته اما متاسفانه هنوز مردم گرایش به خرید کالا با برند خارجی دارند که فروشنده‌ها فرصت را غنیمت شمرده و جنس‌های مختلف را با تغییر لیبل به مشتریان غالب می‌کنند.

اوضاع موجود گواه رها شدگی بازار و واردات لوازم خانگی است و نظارتی از سوی متولیان به ویژه سازمان صمت خوزستان صورت نمی‌گیرد که فروشندگان با خیال راحت اقدام به فروش جنس خارجی و تقلبی می‌کنند.

با توجه به اینکه مردم اسیر کالاهای تقلبی و بدون گارانتی با قیمت بالا شده اند، ضروری است که سازمان صمت استان و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان تکانی به خود بدهند و اگر واردات کالاهای خانگی غیرقانونی و نوعی تخلف است، برخوردهای لازم را با فروشندگان و واردکنندگان لوازام خانگی خارجی بدون گارانتی و تقلبی انجام دهند.

شهروند اهوازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: چند روز است که به دنبال کولر با کیفیت بالا هستم و انواع برندهای خارجی را می بینیم اما زمانی که کشورمان تحریم است این کالاهای خارجی به قول فروشندگان «اصلی هستند» چگونه وارد کشور شدند!

وی ادامه داد: میخواهم حقوق چندین ماه خود را برای خرید یک کولر بدهم اما نمی‌دانم آیا این کالایی که بدون گارانتی خریداری می‌کنم اصلی هست یا تقلبی!

فروشنده لوازم خانگی در بازار مرکزی اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان تصریح کرد: زمانی که مصرف کننده به کالای داخلی اعتماد ندارد ناچار به فروش جنس خارجی بدون گارانتی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: جنس خارجی تقلبی زیادی به راحتی وارد می‌شود که تنها با تغییر مارک آن به برندهای معروف خارجی مردم را فریب می‌دهند چون برند خارجی فروش بیشتری دارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مصرف‌کنندگان حق دارند از کالاهای اصلی، دارای کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب بهره‌مند شوند. لذا با توجه به اینکه خرید کالای تقلبی و بدون گارانتی تنها به ضرر مصرف کننده تمام می‌شود، می‌طلبد که سازمان صمت استان و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان نظارت دقیق و بیشتری در این زمینه انجام دهند و با متخلفان و سودجویان برخورد بازدارنده داشته باشند و اعتماد را به بازار و شهروندان شریف این استان برگردانند.

 

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1225مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین