روزنامه نسیم خوزستان به مناسبت روز دوازدهم اردیبهشت گزارش می دهد ؛ معلم پرچم‌دار مبارزه با جهل

روزنامه نسیم خوزستان به مناسبت روز دوازدهم اردیبهشت گزارش می دهد ؛  معلم پرچم‌دار مبارزه با جهل

محمد امیر، منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت : آرامش و رفاه معلم تامین نشود، میزان کارایی آن نیز کم می‌شود؛ تجدید نظر در بحث رتبه بندی یکی از برنامه‌هایی است که آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شغل معلمی بسیار شریف و ارزشمند است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا در زندگی خود موفق شوند، همچنین جایگاه معلم در اسلام بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود بطوریکه معلمی را شغل انبیاء می داند.

معلمان ستون‌های بنیادی جامعه هستند و نقش مهمی در ساختن آینده‌ای روشن برای بشریت دارند به همین منظور با توجه به اهمیت جایگاه معلم در جامعه باید به تناسب آن رفاه، آرامش جسمی و روانی و حقوق لازم را برای معلم محیا کرد.

آنگونه که اسلام و بزرگان کشور در رعایت حق معلمان توصیه کردند آنان از رفاه و آرامش لازم برخوردار نبوده و اقدام اصولی نیز برای رفع مشکلات آنان برداشته نشده است.

تجدید نظر در بحث رتبه بندی معلمان را در مجلس آینده پیگیری خواهیم کرد

محمد امیر، منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با تبریک روز معلم به جامعه فرهنگی اظهار داشت: همه می‌دانیم در دولت مردمی آقای رئیسی طرح رتبه بندی معلمان اجرا شد اما با توجه به برنامه‌ای که مطرح شده بود باید حقوق‌ها با توجه به رتبه ۱ تا ۵ در حد آموزش عالی باشد.

وی با بیان اینکه باید رضایت معلم را به دست آورد، افزود: معلم با رتبه پایین حقوق ۶ الی ۷ میلیون تومان دریافت می‌کند و معلمی با رتبه ۵ حقوقش به ۲۵ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: با این شرایط معلم مجبور به انجام شغل دوم می‌کند که در نتیجه به لحاظ جسمی و روانی به او فشار وارد می‌شود و دیگر وقت مطالعاتی نخواهد داشت؛ آرامش و رفاه تامین نشود، میزان کارایی نیز کم می‌شود.

وی تاکید کرد: تجدید نظر در بحث رتبه بندی یکی از برنامه‌هایی است که در مجلس آینده پیگیری خواهیم کرد، تا به دغدغه‌های از جمله رفاه، درمان و بیمه‌ها مکمل پرداخته شود.

امیر با بیان اینکه محتوای آموزشی نیاز به تعدیل دارد، عنوان کرد: مطالب غیرضروری در کتاب‌ها وجود دارد که دانش‌آموزان به حفظ کردن روی آوردند لذا مهندسان فرهنگی باید در این امر جدی ورود کنند.

منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با اشاره به اینکه در آینده مقابل هوش مصنوعی قرار می‌گیریم، تصریح کرد: ضروری است که برای فضای پرورشی بیشتر وقت اختصاص داده شود. همچنین وزارت آموزش و پرورش معاونت رسانه ای را به عنوان معاونت جدی و مهم خود برگزیند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در برخی استان‌ها توضیح داد: با توجه به اینکه برخی استان‌ها از جمله خوزستان آب و هوای بدی دارد و مزایای خدمت در روستای بد آب و هوا و منطقه خوش آب و هوا تفاوتی ندارد به همین منظور شاهد مهاجرت معلمان از مناطق آلوده و بد و آب و هوا به دیگر استان‌ها هستیم.

امیر ادامه داد: به همین منظور باید برای معلمان مناطق محروم و بد آب و هوا امتیازات دیگری لحاظ شود.

منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه دلیل افت تحصیلی در خوزستان را فضای فیزیکی مدارس دانست و خاطر نشان ساخت: مدارس امکانات رفاهی و سرمایشی و فضای شادابی ندارند و آستانه تحمل دانش‌آموز در هوای گرم از ۲۰ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند، بنابراین در این زمینه همت شرکت‌های پتروشیمی، نفت، نیشکر، فولاد و … را می‌طلبد که با توجه به اینکه شهروندان آلودگی ناشی از این شرکت‌ها را تحمل می‌کنند در بحث آموزشی ورود کنند.

امیر در پایان تاکید کرد: همت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس را نیز می‌طلبد که در جهت فراهم‌سازی امکانات سرمایشی و فضای شاداب مطالبه‌گر باشند.

معلمان نیازی به ترحم ندارند

حسین پور، یکی از معلمان اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه گفت: هدف از هفته معلم، احترام و تکریم از معلم است که این تکلیفی بر عهده مسئولان است؛ اولین نفر به عنوان مسئول که باید از معلم تقدیر کند، مدیر است.

وی افزود: گرامی داشت روز معلم را شعاری می‌بینیم، روز معلم جهت حفظ حرمت معلم است.

این معلم اهوازی ادامه داد: باید برنامه درست و صحیحی در آموزش و پرورش داشته باشیم تا معلمان هر روز با طرح‌ها و برنامه‌های جدید روبه رو نشوند؛ این روند موجب ناراحتی و فشار روانی به یک معلم می‌شود.

حسین پور تصریح کرد: یک معلم دو شیفت در مدرسه تدریس می‌کند و شب نیز اسنپ کار می‌کند؛ اینها دغدغه یک معلم است.

وی درباره انتخاب معلم نمونه عنوان کرد: معلم نمونه را با پروسه سخت و عجیبی انتخاب می‌کنند‌‌. اداره می‌تواند خود معلم با تجربه، نویسنده و نمونه را معرفی کند البته در برخی مواقع سیاسی کاری می‌شود.

این معلم اهوازی با بیان اینکه انتظار از معلمان زیاد است، تاکید کرد: معلمان نیازی به ترحم ندارند و فقط کافی است حق معلم پرداخت شود.

جامعه‌ای که برای معلم ارزش قائل باشد به سعادت می‌رسد

مدیر مدرسه دخترانه شاهد ارشاد اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: ان‌شاءالله در جامعه شأن تعلیم و تربیت همان شأنی شود که اسلام سفارش کرده است.

وی افزود: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند معلمی شغل انبیاست و این ریشه قرآنی دارد و حتی میتوان گفت معلمی کار الهی است چرا که خدای متعال خود معلم بشریت است.

مدیر مدرسه دخترانه شاهد ارشاد اهواز ادامه داد: جامعه‌ای که برای معلم ارزش قائل باشد به سعادت می‌رسد، چرا که معلم پرچم‌دار مبارزه با جهل است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سالهاست خیلی از وزرا، مدیران ارشد کشور، استانداران و نمایندگان مجلس که اتفاقا بسیاری از آنان معلم بودند شعار خدمت به فرهنگیان و رفع مشکلات آنان را دادند اما بعد از چند دهه خیلی از مشکلات و معضلات معلمانی که تربیت فرزندانمان را برعهده دارند همچنان باقی مانده است، جا دارد در دولت مردمی آیت الله رئیسی و شروع دور جدید مجلس شورای اسلامی که اغلب آنان از معلمان خوشنام و انقلابی هستند عزم جدی برای رفع مشکلات معلمان شریف برداشته شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1240مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین