مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان خبر داد؛ تولید بیش از ۲ هزار اثر کودکان و نوجوانان خوزستانی در جشنواره رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان خبر داد؛ تولید بیش از 2 هزار اثر کودکان و نوجوانان خوزستانی در جشنواره رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از تولید بیش از ۲ هزار اثر با موضوع‌های هشتگانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی توسط کودکان و نوجوانان خوزستانی در مراکز کانون استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید بیش از 2 هزار اثر کودکان و نوجوانان خوزستانی در جشنواره رضوی

غلامرضا شنبدی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار رضوی اعضای مراکز کانون خوزستان با عنوان «بال در بال کبوتران» در مجتمع فرهنگی هنری اهواز با اشاره به دوران پاک کودکی، تربیت و تزکیه نفس را اساس کار در کانون خوزستان دانست و اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم در مبارزه با بحران‌های اجتماعی و اخلاقی، تزکیه نفس، الگوگیری از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) و پیروی از دین مبین اسلام است.

وی در ادامه با استناد به این سخن پیامبر اسلام(ص) که فرمودند «من مبعوث شدم که اخلاق را در جامعه پیاده کنم» تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور مربیان و کارکنان زحمتکش خود در راستای این فرموده پیامبر اعظم(ص) گام برمی‌دارند و به شکلی خستگی‌ناپذیر برای کودکان و نوجوانان خوزستانی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین از تولید بیش از ۲ هزار اثر با موضوع‌های هشتگانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی  توسط کودکان و نوجوانان خوزستانی در مراکز کانون استان خبر داد و گفت: مراکز کانون پرورش فکری استان خوزستان در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، ۳۳۵ اثر با موضوع «خوش‌نویسی»، ۹۹۵ اثر با موضوع «نقاشی»، ۳۸۵ اثر با موضوع «داستان کوتاه»، ۹۳ اثر با موضوع «شعرخوانی و مشاعره»، ۱۴۵ اثر با موضوع نشریه نگاری (کاغذی) و ۷۸ اثر با موضوع «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) تولید کردند.

شنبدی با بیان اینکه مربیان کانون خوزستان نیز در این جشنواره ۱۰ اثر با موضوع «معرفی شخصیت رضوی»  انجام دادند افزود: شش مربی کانونی همچنین با موضوع رضوی قصه‌گویی کردند.

وی به جشن‌های دهه کرامت در مراکز کانون اشاره کرد و گفت: مراکز کانون همزمان با این دهه از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با برپایی جشن‌ها و نمایشگاه‌های مختلف این دهه را گرامی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش از استان خوزستان ۵۸۷ اثر رضوی در هشت موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، نشریه‌نگاری (کاغذی)، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) به دبیرخانه مسابقه کشوری کارگروه کودک و نوجوان رضوی در معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال شد.

در سیزدهمین جشنواره رضوی کانون دو موضوع «معرفی شخصیت» و «قصه‌گویی بین‌المللی» ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون و شش موضوع دیگر برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله در نظر گرفته‌شده بود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین