رئیس شورای شهر اهواز: بومی بودن برای انتخاب شهردار شرط نیست

رئیس شورای شهر اهواز: بومی بودن برای انتخاب شهردار شرط نیست

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سیاوش محودی در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر که امروز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کار جهادی دولت جدید، خوزستان به ویژه اهواز نباید فرصت را از دست بدهد و باید با حفظ وحدت برای تعالی کلان شهر اهواز تلاش کنیم.

وی با اشاره به انتخاب شهردار گفت: شورای اسلامی موظف است طی یک ماه، با توجه به شرایط و ضوابط آئین نامه، شهردار انتخاب کند. در این آئین نامه شرایط متفاوتی نسبت به قبل از جمله دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط و  داشتن ۹ سال سابقه ارشدیت، ابلاغ شده بود.

رئیس شورای شهر اهواز توضیح داد: برای انتخاب شهردار در چندین جلسه آسیب شناسی، شاخص ها و معیارها مشخص شد و در پی آن فراخوان دادیم که نخبگان استانی و خارج استانی را معرفی کنند. افراد معرفی شده ارزیابی شدند و  ۴۰ گزینه مطرح شدند و از میان آنان با توجه به شرایط احراز با ۱۵ نفر وارد مذاکره شدیم و سپس با ۵ نفر به توافق رسیدیم که برنامه های متناسب با چالش های اهواز ارائه دهند.

وی تصریح کرد: ۲ نفر به دلیل مسائل شخصی انصراف دادند و از بین ۳ نفر باقی مانده براساس تطبیق ملاک ها بررسی شدند و در مجموع به یک گزینه رسیدیم و رضا امینی با ۱۳ رای موافق به عنوان شهردار انتخاب شد.

وی در پایان با بیان اینکه بومی و غیر بومی بودن شرط نیست، گفت: رضا امینی دارای روحیه جهادی و پای کار است و برنامه هایی متناسب با مشکلات خوزستان را ارائه داد.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین