استاندار خوزستان پاسخگو باشد؛ بازی خطرناک سیاسی برخی فرمانداران با اعتماد مردم

استاندار خوزستان پاسخگو باشد؛ بازي خطرناك سياسي برخي فرمانداران با اعتماد مردم

برخی منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر با وجود اخذ تاییدیه هیات نظارت، مراجع پنج گانه، کسب رای بالا، تاکنون اجازه حضور به آنها از سوی فرمانداری ها داده نشده است.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، طبق اصل یکصد قانون اساسی، برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، شهری و … نهادی موسوم به شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ توسط مردم همان محل انتخاب شده و این افراد برای انجام امور قانون تعیین کرده و بر هرچه بهتر اداره کردن امور نظارت می کنند.
بر همین اساس انتخابات دوره ششم شورای شهر در شهرهای خوزستان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ٢٨ خرداد ماه برگزار شد. نتایج انتخابات شورای شهر در استان حاشیه ها و اعتراضات زیادی در پی داشت و نامزدهای انتخاباتی به صحت شمارش آرا معترض بودند که صحت شمارش در چند مرحله بررسی شد و بالاخره از سوی فرمانداری های استان و هیات نظارت، شهر، استان و مرکز تایید شد.
اما با گذشت چندین ماه از تایید انتخابات شوراهای اسلامی شهر از سوی هیات مرکزی انتخابات و شروع به کار این پرلمان ها در کشور از جمله خوزستان، برخی فرمانداران به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر علیرغم تاییدیه انتخابات از سوی هیات نظارت استان و کشور اجازه حضور در شورا را نمی دهند.
این اقدام فرمانداری های خوزستان نشان دهنده انتخاب گزینشی اعضای شورای شهر و توهین به حق انتخاب مردم محسوب می شود.
حال با این اقدام فرمانداران چنین سوالی مطرح می شود این افراد که با اخذ تاییدیه از نهادهای پنج گانه از جمله اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه، اعتماد مردم را با بالاترین رای کسب کرده اند، اگر صلاحیت نداشتند چرا و چگونه تایید شدند! اگر تایید صلاحیت شدند و رای آورند پس چرا اجازه ورود این افراد را به شورا نمی دهند؛ در حقیقت این یک بازی خطرناک سیاسی است که برخی فرمانداری ها با هدف بی اعتمادی بین مردم و دولت در اولین روزهای شروع به کار دولت آیت الله رییسی آغاز کردند و قطعا عواقب جبران ناپذیری دارد و متضرر این گونه اقدامات و بازی های سیاسی، مردم و نظام هستند.
اعمال نفوذ جناح‌های سیاسی و برخی نمایندگان مجلس در جلوگیری از ورود منتخبین مردم به شورا باعث نگرانی هایی در بین دلسوزان، نخبگان و عامه مردم خوزستان شده است.
اینگونه اقدامات فرماندران در انتخابات شوراهای شهر البته در برخی حوزه های انتخابیه، شایسته گزینی را به کنار برده و انتصاب براساس گرایشات سیاسی، قومیت و ارتباط با صاحبان قدرت و ثروت را رقم زده است.
قطعا اقدامات اخیر باعث از بین رفتن ماهیت شورای شهر شده و اتفاقاتی از قببل گزینش کردن اعضای شورا بعد از رای آوردن، جایگاه این پارلمان مردمی را در اذهان عمومی به کلی تضعیف کرده است.
امید می رود استاندار خوزستان که بالاترین مقام دولت در استان محسوب می شود به این موضوع ورود کرده و جلوی این اجحاف و بی اعتمادی را گرفته و رویه غلط برخی فرمانداری ها را اصلاح کند.

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین