سکوت دستگاه های نظارتی در برابر تخلف سرپرست شهرداری

سكوت دستگاه هاي نظارتي در برابر تخلف سرپرست شهرداري

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در دومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز  ١۶ مرداد ماه سال جاری، «علیرضا عالی‌پور» با کسب ۱۳ رأی از ۱۳ عضو شورا، به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد.

همزمان با تغییر شوراها و شروع به کار سرپرستان شهرداری، بخشنامه ای با موضوع ممنوعیت تغییر و یا هرگونه عزل و نصب مدیران شهرداری قبل از انتخاب و شروع به کار رسمی شهردار به معاونین امور عمرانی استانداری های کشور ابلاغ شد و معاونان عمرانی استانداری ها این بخشنامه را از طریق مدیرکل های امور شهری استانداری به شهرداری ها ابلاغ کردند.

بعد از اینکه این بخشنامه از طریق معاونت عمرانی استانداری خوزستان به مدیرکل امور شهری استانداری استان ابلاغ شد، این اداره کل به عنوان متولی شهرداری های شهرهای استان این بخشنامه را به شهرداری ها از جمله شهرداری اهواز ابلاغ کرد.
متاسفانه سرپرست شهرداری اهواز، از این بخش‌نامه سرپیچی کرد و در دوران سرپرستی چند روزه ایشان شاهد عزل و نصب های فروانی بودیم و واکنشی نیز از سوی دستگاه های نظارتی در برابر این تخلف صورت نگرفت و سکوت متولیان راه را برای تغییرات گسترده در دیگر شهرداری های استان نیز باز کرد!
برکناری شبانه و غیر قانونی مدیران شهرداری اهواز در زمان سرپرستی، آسیب جدی به اهواز وارد کرد و گواه این موضوع تعطیلی پروژه ها، تحصن کارگران مظلوم و تجمع زباله ها در اکثر مناطق شهر است. شورای شهر باید پاسخگوی تخلفات دوران سرپرستی شهرداری که خودشان انتخاب کردند باشند به دلیل اینکه انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری اهمیت زیادی از نظر سلامت نفس، کارآمدی و کارشناس بودن، دارد و قطعا انتخاب صحیح یا غیر صحیح اثرات مثبت و منفی برجا می گذارد.

عالیپور در دوران چند روزه سرپرستی دست به عزل و نصب مدیران شهرداری و حتی انتصاب افراد خارج از سیستم شهرداری اهواز به عنوان مشاور و مجری طرح نمود که این انتصابات با مصاحبه رئیس شورای شهر که گفته بود ۶٣٠ نفر بدون حضور در شهرداری حقوق می گیرند تضاد دارد.

اعضای شورای شهر اهواز مخالف عزل و نصب های عالیپور بودند

سیاوش محمودی، رئیس شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با اشاره به بخشنامه ابلاغی در خصوص عدم عزل و نصب شهرداران گفت: از صحت بخشنامه مطمئن نیستم به این دلیل که فقط در فضای مجازی منتشر شده بود و اگر چنین بخشنامه ای ابلاغ شده استانداری به معاون امور شهری و شوراها ابلاغ می کرد و بدین ترتیب بخشنامه به شهرداری و شورای شهر ارائه می شد.
وی درخصوص عزل و انتصابات دوره سرپرستی عالی‌پور در شهرداری اهواز افزود: زمان انتخاب عالیپور به عنوان سرپرست شهرداری اهواز به ایشان اعلام کردیم به دلیل عدم نظم در مدیریت شهرداری عزل و نصبی صورت نگیرد. اما عالیپور دست به انتصابات زد و بیان کرد این انتصابات به دلیل مدیریت لازم است!
وی تاکید کرد: در صورت صحت بخشنامه این تخلف باید از سوی امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان بررسی شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از آنجایی که عالیپور علیرغم بخشنامه اخیر و مخالفت اعضای شورای شهر دست به عزل و نصب و حتی انتصاب افراد خارج از سیستم شهرداری به عنوان مشاور و مجری طرح زده است و با توجه به اینکه بخشنامه مذکور صراحتا اعلام کرده احکام زمان سرپرستی غیر قانونی بوده و همه عزل و نصب ها باید لغو گردد باید دید عکس العمل شهردار اهواز، شورای شهر و دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی در مقابل قانون شکنی های دوران سرپرستی چگونه خواهد بود؟

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین