جمع آوری غیر اصولی سگ های بلاصاحب از سوی شهرداری اهواز

جمع آوری غیر اصولی سگ های بلاصاحب از سوی شهرداری اهواز

تعداد زیادی از فعالان حیات وحش اهواز در این مدت از شهرداری درخواست گزارشی از وضعیت محل نگه داری و نحوه غذا رسانی به سگ ها را دادند اما شهرداری اهواز نسبت به تقاضای ما بی توجه است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پرسه‌زنی سگ‌های بی‌پناه در کوچه و خیابان‌های شهر اهواز به یک معضل جدی تبدیل شده، در حالی که در برخی مناطق تیراندازی به سگ‌های بی‌پناه و از بین بردن آنها، حقوق حیوانات را نقض کرده است.

از آنجا که سگ‌ها دارای قابلیت تولید مثل بالایی دارند؛ در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترلی، به سرعت جمعیت این حیوانات افزایش می‌یابد و مخاطراتی را برای امنیت و سلامت شهروندان به همراه خواهد داشت.

به دلیل شکایات مردمی از سگ های بلاصاحب رها شده در مناطق، شهرداری با همکاری شرکت نفت و صنایع نیشکر به منظور جمع آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب و نیز افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، زمینی به مساحت سه هکتار را در منطقه پارک شهروند جهت ساخت پناهگاه برای سگ های آزاد اختصاص دادند.

شهرداری تا آماده سازی پناهگاه پارک شهروند، سگ های بلاصاحب جمع آوری شده را در نقاهتگاهی در منطقه برومی نگه داری می کند. تعداد سگ های نقاهتگاه حدود ۲۰۰ سگ می باشد.

در اهواز ایجاد و راه‌اندازی کمپ ساماندهی این سگ‌ها، علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زیست آنها، مردم محله‌های مختلف شهر را نیز از گزند این حیوانات در امان نگه می دارد.

شهرداری اهواز جمع آوری سگ ها را غیر اصولی انجام می دهد

یک فعال حیات وحش در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره جمع آوری سگ های بلا صاحب گفت: فعالان حیات وحش جمع آوری اصولی و صحیح سگ ها بلاصاحب در سطح شهر را می پذیرند اما شهرداری اهواز جمع آوری سگ ها را غیر اصولی انجام می دهد.

وی افزود: سگ ماده شیرده، باردار و توله نباید در یک کلونی قرار بگیرند اما در نقاهتگاه برومی همه سگ ها باهم نگه داری می شوند همچنین این سگ ها هنگام جمع آوری از لحاظ بیماری های مسری و خطرناک از جمله پاروو ویروس و دیستمپرک معاینه نشدند.

فعال حیات وحش تصریح کرد: تعداد زیادی از فعالان حیات وحش در این مدت از شهرداری درخواست گزارشی از وضعیت محل نگه داری و نحوه غذا رسانی به سگ ها را دادند اما شهرداری اهواز نسبت به تقاضای ما بی توجه است.

تجهیزات دامپزشکی مکان نگهداری سگ های بلاصاحب به سرقت رفت

مهدی مطیعی، عضو شورای شهر اهواز در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: تجهیزات دامپزشکی و دیگر ادوات مکانی که برای سگ های بلاصاحب در نظر گرفته شده بود به سرقت رفت که دلایل آن در حال بررسی است.

وی افزود: زمینی با همکاری شهرداری و مجموعه شرکت نفت در انتهای پارک شهروند مشخص شده و با توجه به تعامل صنایع توسعه نیشکر دیوارهای لازم برای نصب در زمین خریداری و در محل در حال نصب هستند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای شهر اهواز ادامه داد: مجموعه ای از دانشکده جانور شناسی، دامپزشکی و انجمن حمایت از حیوانات در حال طی مراحل قانونی و آماده سازی هستند تا این طرح تکمیل شود.

عدم پاسخگویی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نسبت به وضعیت سگ های جمع آوری شده

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به عنوان متولی اصلی جمع آوری سگ های بلا صاحب از سطح شهر است اما مدیر عامل این سازمان تماس های مکرر خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان جهت بررسی وضعیت سگ های جمع آوری شده را پاسخ نداد.

انتهای پیام

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین