بازنده اصلی معطل ماندن حکم شهرداران مردم هستند

بازنده اصلي معطل ماندن حکم شهرداران مردم هستند

اکثر شوراهای شهر در استان خوزستان شهردار مورد نظر خود را انتخاب کردند و مراحل اداری و استعلامات را نیز طی کرده اند اما حکم انتصاب شهرداران از سوی استانداری خوزستان به دلایلی معلق مانده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بیش از ٣ ماه از تشکیل ششمین دوره شوراهای شهر می گذرد. اولین و مهمترین برنامه اعضای شورای شهر انتخاب شهردار است و اعضای شوراهای شهر باید در روزهای آغازین شورای شهر هر چه سریعتر وضعیت سکاندار شهرداری را تعیین تکلیف کرده و شهر را به متولی اصلی که شهردار است بسپارند.

هنگامی که شهرداران پس از انتخاب توسط اعضای شورا به استانداری ها معرفی می شوند، در استانداری، بررسی احراز شرایط اداری توسط معاونت عمرانی و سپس هسته گزینش برای سیر مراحل گزینش صورت می گیرد و با توجه به اهمیت مسئولیت شهرداران باید در کمترین زمان ممکن البته با دقت و سرعت موضوع بررسی شده و تکلیف سکاندار شهر مشخص شود.

اکثر شوراهای شهر در استان خوزستان شهردار مورد نظر خود را مانند دیگر شهرهای کشور انتخاب کردند و مراحل اداری و استعلامات را نیز انجام داده اند اما حکم انتصاب شهرداران از سوی استانداری خوزستان به دلایل نامعلومی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

معلق ماندن حکم شهرداران از سوی استانداری خوزستان تبعات جبران ناپذیری را برای شهرها و بالاخص مردم در پی دارد، با توجه به اینکه در آستانه بارندگی ها، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هستیم و نقش موثر شهرداران در معضل آبگرفتگی و دفع آبهای سطحی حرف اول را می زند باید استانداری خوزستان بررسی و روال صدور احکام شهرداران را در اولویت کاری خود قرار می داد که متاسفانه تا امروز این امر محقق نشده است البته از آنجایی که هم اکنون شهرداری ها در غیاب شهردار با سرپرست اداره می شوند باید این نکته را خطرنشان کرد که سرپرستان به اندازه شهرداران اختیارات نداشته و به همین دلیل نمیتوانند برای موضوعات و کارهای مهم همانند دفع آبهای سطحی و اجرای پروژه ها تصمیم گیری کنند.

باتوجه به مشخص بودن روال اداری و اخذ استعلامات لازم جهت بررسی سوابق شهرداران منتخب انتظار می رود استاندار خوزستان کم کاری و بی توجهی مدیران مربوطه را در این مسئله مهم جبران کرده و هرچه سریعتر حکم شهرداران را ابلاغ کند به این دلیل که شهروندان همیشه بازنده‌ی معطل ماندن تصمیمات دولتمردان مخصوصا در موضوع صدور حکم اصلی ترین متولی شهرها یعنی شهرداران، هستند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، تماس های مکرر خبرنگار این نشریه برای جویا شدن از دلیل تاخیر و عدم ابلاغ حکم شهرداران از سوی معاونت عمرانی و مدیریت بازرسی استانداری خوزستان بی جواب ماند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین