معاون اداره‌کل راهداری خوزستان عنوان کرد؛ به دلیل شرایط اعتباری، امکان ایجاد روشنایی طولی در جاده اهواز _خرمشهر وجود ندارد

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص وضعیت ایمنی جاده (قدیم) اهواز – خرمشهر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد جولانژاد در خصوص وضعیت جاده (قدیم) اهواز – خرمشهر اظهار داشت: با توجه به ترافیک قابل ملاحظه در این محور، فعالیت راهداری در زمینه نگهداری راه و ایمن‌ سازی مسیر به صورت مستمر در حال انجام است.

وی افزود: این محور با ۱۰۶ کیلومتر طول به طور کامل دارای خط کشی است و حاشیه مسیر دارای بازتاب ایمنی، شانه آسفالت استاندارد و شیب شیروانی قابل ملاحظه است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته تصادفات این محور بسیار مسبوق به سابقه بوده، سال گذشته در تمام طول مسیر شیار لرزاننده میانی ایجاد شده است.

جولانژاد بیان کرد: این محور الزامات کافی برای تردد ایمن در صورت رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی را دارد.

اساسا ایجاد روشنایی جزو الزامات ایمنی راه نیست

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص عدم روشنایی محور اهواز – خرمشهر گفت: اساسا ایجاد روشنایی جزو الزامات ایمنی نیست و در حوزه ارتقای ایمنی است. بنابراین در وهله اول باید الزامات ایمنی برقرار شود و در صورت تامین اعتبارات کافی موارد ارتقای ایمنی جاده‌ای دنبال شود.

جولانژاد ادامه داد: البته ناگفته نماند در مقاطعی و تقاطع‌های حساس در این محور روشنایی به صورت نقطه‌ای وجود دارد اما با توجه به شرایط اعتباری، امکان ایجاد روشنایی طولی وجود ندارد.

گفتنی است؛ صبح روز گذشته بر اثر یک تصادف زنجیره‌ای در جاده قدیم اهواز به خرمشهر بین ۵ دستگاه خودرو ۱۰ نفر از سرنشینان خودروها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین