رئیس مرکز بهداشت خوزستان؛ خفیف بودن اُمیکرون اثبات شده نیست

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان،  دکتر سید محمد علوی یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی خوزستان در سرسرای اداری استانداری خوزستان با بیان اینکه در جهش اُمیکرون بیماران دچار خستگی مفرط می‌شوند اما درجهش‌های قبلی به این شدت احساس نمی شد اظهار داشت: در سویه جدید ،خارش و حس خراشیدگی در گلو به جای گلو درد احساس می شود که ممکن است با آلرژی اشتباه گرفته شود.

وی ادامه داد: تعریق شدید و سرفه خشک از دیگر علائم اُمیکرون است؛ بر اساس برخی مطالعات تمایل این جهش به مجاری تنفسی بیشتر از ریه است اما نمی‌توان اطمینان حاصل کرد چون ویروس‌ها مرتب تغییر رفتار می دهند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان از مردم خواست با مشاهده هریک از این علامت ها ، مراقب باشند و در صورت خفیف بودن در خانه بمانند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

وی همچنین از بیماران خواست به کلینیک های تنفسی و یا مراکز منتخب دانشگاه مراجعه کرده و از پراکنده شدن در مراکز و مطب‌ها پرهیز کنند تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهوازبا اشاره به اینکه در حال حاضر خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در جهان شروع شده گفت: در اروپا و امریکای شمالی با وجود پوشش واکسیناسیون بالا وضعیت قرمز شده است.

وی اعلام کرد: برخی منابع اعلام می کنند که موارد مرگ و میر در این سویه کمتر است اما درست نیست چون عادی انگاری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1225مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین