سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد؛ روند صعودی ابتلا به کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روند صعودی مبتلایان به کرونا خبر داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا ، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری در خوزستان اظهار کرد: اگر چه وضعیت نسبتا با ثباتی داریم و همه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی قرار دارند اما روند تعداد مبتلایان به کرونا صعودی است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی در خوزستان ۸۳۲ نفر بود و ۶۵ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است.

سرمست گفت: در حال حاضر  ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۶ نفر از این بیماران در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند و ۹ بیمار از این تعداد اینتوبه شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند واکسیناسیون در خوزستان بیان کرد: اگر چه تمایل برای تزریق دوز سوم وجود دارد و پوشش تزریق سه دوز به ۱۴ تا ۱۵ درصد رسیده است اما تفاوت محسوسی در روند واکسیناسیون نداشته‌ایم به گونه‌ای که میزان مراجعه برای تزریق دوز اول و دوم کاهشی شده و به صفر نزدیک شده است.

وی گفت: این مساله نشان می‌دهد افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند همچنان تمایلی به مشارکت در واکسیناسیون ندارند. این شرایط نشانگر این است که تبلیغات واکسیناسیون نیز کاهش یافته یا کم اثر شده‌اند.

سرمست با بیان اینکه خوزستان در معرض پیک قرار دارد و باید آمادگی‌های لازم برای مقابله با این پیک را داشته باشیم، افزود: همان گونه که مدل بیماری‌زایی و گسترش کرونا تغییر می‌کند، مدل‌های ما نیز باید در پیشگیری و درمان تغییر کند و آماده مقابله با این ویروس باشیم.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: هر چند برای رعایت نصب تهویه و رعایت فاصله در اماکنی مانند بانک‌ها تلاش می‌کنیم اما در برخی اماکن مانند مساجد در  زمینه نصب تهویه زیاد کار نکرده‌ایم. با توجه به سردی هوا و بسته بودن درب و پنجره‌ها باید به این موضوع توجه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حوزه درمان نیز باید آمادگی لازم را داشته باشیم، افزود: مقدار زیادی داروی رمدسیویر در دست داریم که ممکن است تاریخ انقضای این داروها بگذرد بنابراین باید فکری به حال این داروها شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین