رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز عنوان کرد افزایش چشمگیر ابتلای کودکان به کرونا / مراجعه حجم وسیع خانواده‌ها

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان ابوذر اهواز از افزایش چشمگیر ابتلای کودکان به کرونا خبر داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر محسن علی‌سمیر اظهار داشت: در چند هفته اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای در مواجهه با بیماران دارای علائم ابتلا اُمیکرون از جمله تب، گلو درد، سوزش گلو، بی حالی و سر درد داشته‌ایم. کودکان علاوه بر این علائم، ممکن است دچار علائم گوارشی و عصبی باشند.

وی افزود: ابتلا به اُمیکرون نسبت به سویه دلتا در کودکان زیر پنج سال حتی در کودکان زیر دو سال و بعضا زیر شش ماه بسیار مشاهده می‌شود و ابتلای این کودکان به بیماری، افزایش چشمگیری داشته است.

علی‌سمیر با اشاره به درگیری همزمان یا در فاصله کوتاه چند نفر از اعضای خانواده به بیماری، ادامه داد: متاسفانه مشاهده شده یکی دو روز پس از درگیری والدین، کودکان نیز درگیر بیماری می‌شوند و این مساله موجب شده است که حجم وسیعی از بیماران به بیمارستان ابوذر مراجعه کنند و ممکن است رسیدگی به این حجم از بیماران از توان کادر درمان خارج شود.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر میزان مثبت شدن تست کرونای کادر درمان زیاد بوده است، گفت: خستگی و فرسودگی کادر درمان به تبع می‌تواند موجب بیماری این افراد شود.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: با توجه به اینکه احتمال داده می‌شود در یکی دو هفته آینده شاهد دو برابر شدن این تعداد بیمار باشیم، مردم باید بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین