گزارش روزنامه نسیم خوزستان از افزایش قارچ گونه مراکز زیبایی در خوزستان و سکوت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ؛ کشتارگاهی به نام کلینیک های زیبایی

گزارش روزنامه نسيم خوزستان از افزایش قارچ گونه مراكز زيبايي در خوزستان و سكوت دانشگاه علوم پزشكي اهواز ؛ كشتارگاهي به نام كلينيك هاي زيبايي

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به افزایش تبلیغات زیباسازی چهره، بینی، جوان‌سازی پوست، رفع دائمی موهای زاید با لیزر، تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک یا چاق کردن چهره، تزریق بوتاکس برای رفع خطوط اخم و چروک‌ها، نخ برای کشیدن صورت، لیپوساکشن برای پیکرتراشی، کاشت مو و ابرو  و … باعث شده تا این خدمات برای برخی جوانان به یک نیاز اساسی کاذب تبدیل شود و اکنون شاهد افزایش قارچ گونه مراکز زیبایی غیر مجاز در خوزستان بالاخص اهواز هستیم.

از سوی دیگر گردش مالی زیاد در این حرفه باعث ورود افراد غیرحرفه ای و بدون مجوز به این حوزه شده است و با استفاده از تبلیغات کاذب در فضای مجازی، متاسفانه تعداد زیادی از افراد به ویژه جوانان، فریب این تبلیغات را می خوردند و با انجام عمل های زیبایی در مراکزی که نیاز به حضور کادر پزشکی مجرب، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی استاندارد دارند، منجر به آسیب پوستی، فلج عضله و حتی مرگ آنها می شوند.

در خوزستان و بالاخص کلانشهر اهواز به گونه ای چنین کلینیک ها و عمل های زیبایی زیاد و رایج شده که تعداد زیادی از سالن های زیبایی (آرایشگاه ها) نیز برخی از عمل های زیبایی از جمله لیز را نیز انجام می دهند.

آبان ماه سال گذشته یک دختر جوان ١٩ ساله که نخبه کنکور بود به دلیل عمل زیبایی در این مراکز جان خود را از دست داد و این جوان تنها نمونه ای از هزاران جوانانی است که به دلیل فعالیت غیرقانونی و غیرمتخصص بودن افراد در این زمینه جان خود را از دست داده و خبر آن نیز رسانه ای شد و باعث جریحه دار کردن افکار عمومی گردید.

آیا همه کلینیک های زیبایی موجود در خوزستان مجوز دارند؟ آیا نظارتی بر فعالیت مراکز زیبایی صورت می گیرد؟ چرا با مراکزی که غیرقانونی عمل هایی که باید در مراکز تخصصی یا حتی در بیمارستان انجام دهد ولی در این مراکز صورت می گیرد، برخورد نمی شود؟

با توجه به اینکه این معضل به شکل افسارگسیخته و قارچ گونه ای در حال افزایش است و متولیان و نهادهای نظارتی هم آنگونه که باید مقتدرانه جلوی این اقدمات و فعالیت ها را نمی گیرند و در پی عدم نظارت دستگاه مربوطه اکنون کلینیک های زیبایی به کشتارگاه و قتلگاه مردم از جمله جوانان بیگناه تبدیل شده است و ادامه این ماجرا، سلامت افراد جامعه را به مخاطرات زیادی خواهد کشاند.

 

انجام عمل های زیبایی در سالن های زیبایی صحیح نیست

 

یک تکنسین مرکز زیبایی در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: کلینیک های زیبایی ما، دارای مجوز است و برای انجام عمل های زیبایی تیم پزشکی کامل از جمله پزشک بیهوشی، جراح و تکنسین حضور دارند.

وی در ادامه توضیح داد: هر فردی که برای انجام عمل زیبایی اقدام کند از وی شرح حال کامل همراه با انجام آزمایشات لازم گرفته می شود تا دارو را طبق شرایط بدنی فرد استفاده شود.

دستیار جراح با اشاره به اینکه عمل هایی که نیاز به بیهوشی دارند نباید توسط تکنسین انجام گیرند، عنوان کرد: تکنسین به دلیل نداشتن علم کافی در این زمینه موجب ایجاد مشکل برای بیمار می شود و سال گذشته سهل انگاری و نداشتن اطلاعات کافی یک تکنسین در یکی از مراکز زیبایی باعث مرگ جوان نخبه خوزستانی شد.

وی ادامه داد: در علم پزشکی نیز احتمال اینکه بیمار دچار عارضه شود، وجود دارد و ممکن است نسبت به دارویی که دریافت می کند واکنش نشان دهد.

تکنسین کلینیک زیبایی در اهواز با اشاره به افزایش مراکز زیبایی بیان کرد: اکنون متاسفانه در سالن های زیبایی نیز برخی عمل های زیبایی از جمله لیزر، تزریق ژل و بوتاکس را انجام می دهند که این عمل صحیح نیست به دلیل اینکه ممکن است فرد دچار عارضه شود و آن افراد علمی در این زمینه ندارند.

پوست صورت همسرم بر اثر لیزر سوخت

آقای ع. س در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: همسرم برای اصلاح صورت به آرایشگاه محلی رفت که پس از اصلاح صورت، پوست صورت همسرم ملتهب شد و جوش زد، آرایشگر به همسرم گفت با لیزر کردن جوش ها از بین می روند و همانجا پوست صورت صورتش را لیزر کرد.

وی ادامه داد: پوست صورت همسرم بر اثر لیزر سوخت و هزینه بالایی برای درمان و ترمیم پوست صورت وی نیاز است که آرایشگر سالن هزینه ها را تقبل نمی کند.

در ادامه با گله مندی از افزایش دستگاه های لیزر  در آرایشگاه ها گفت: با توجه به اینکه لیزر کردن چنین عوارضی دارد چرا وجود دستگاه های لیزر در آرایشگاه مجاز است یا اگر مجاز نیست چرا برخوردی صورت نمی گیرد؟

پسرم در کلینیک لیزر بر اثر تزریق آمپول بیهوشی از دست رفت

پدر یکی از قربانیان کلینیک های زیبایی در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان نیز توضیح داد: پسرم، جهت عمل چشم به مرکز لیزر در گلستان مراجعه کرد و پس از تکمیل فرم به اتاق عمل رفت. اما با گذشت مدت زمانی سرو صدایی بلند شد و پرسنل مرکز لیزر گفتند که یک پیرزن عراقی حالش بد شده است.

وی ادامه داد: زمانی که در مورد پسرم سوال میکردیم، می گفتند الان از اتاق عمل بیرون می آید و پس از آن صدای آمبولانس را شنیدیم. بنده بیرون رفته بودم که به صورت اتفاقی دیدم یکی را از سمت انباری به آمبولانس منتقل می کنند، نزدیک که شدم آن بیمار پسرم بود.

آقای محمدزاده با بیان اینکه پسرم بر اثر آمپول بیهوشی به کما رفته بود، عنوان کرد: کادر پزشکی مرکز به دلیل تلاش جهت احیا پسرم و فشار به دنده ها باعث شکستگی دنده چپ شماره ۲ و خونریزی داخلی پسرم شدند.

وی در پایان با بیان اینکه از کلینیک، پزشکان بیهوشی، جراح و قلب شکایت کردیم، تاکید کرد: با گذشت ۴ ماه از این ماجرا، شکایت ما هنوز پا بر جاست و منتظر جواب پزشک قانونی هستیم.

 

*مقابله با کلینیک های زیبایی کار آسانی نیست*

*کلینیک های زیبایی به صورت مخفیانه فعالیت می کنند*

 

یکی از پزشکان شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با بیان اینکه حوزه درمان جهت درمان توان محدودی دارند، عنوان کرد: کلینیک های زیبایی به صورت مخفیانه فعالیت می کنند و رسیدگی به تخلفات آنها زمان بر است و در صورت جریمه و پلمپ کردن به یک مکان دیگری منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه مقابله با کلینیک های زیبایی کار آسانی نیست، تصریح کرد: مردم تحت تاثیر فضای مجازی قرار می گیرند و برخی افراد سود جو بدون مدرک پزشکی و پروانه در این حوزه کار می کنند به همین دلیل نظام پزشکی نمی تواند ورود کند. گاهاً کارشناسان هنگام رسیدگی به تخلف مراکز زیبایی تهدید می شوند.

این پزشک در ادامه توضیح داد: متاسفانه اینطور که باید و شاید نظارت بر کار کلینیک های زیبایی صورت نمی گیرد و این کار در کلانشهر ها براساس جمعیت به مراتب سخت تر می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از روند طولانی رسیدگی به تخلفات جلوگیری شود، اظهار داشت: باید کارگروهی قوی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، نیروی انتظامی و … تشکیل شود.

پزشک در پایان با اشاره به اینکه زیبایی خواهان زیادی دارد، گفت: باید سامانه ای جهت معرفی مراکز زیبایی مجاز تشکیل شود و همچنین صدا و سیما با ایجاد برنامه های مستند جهت آگاهی مردم ورود کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، به دلیل ورود افراد غیرمتخصص و بی تجربه، شاهد آسیب ها، عوارض و عواقب جبران ناپذیر ناشی از این نوع خدمات در جامعه هستیم و همچنین به دلیل افزایش کلینیک‌های غیرمجاز زیبایی، خواستار ورود متولیان و نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدعی العموم در برخورد با این قبیل از کلینیک ها که با جان مردم بازی می کنند هستیم که متاسفانه تا امروز خبری از برخورد قاطعانه به گوش نمی رسد!

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین