جلیل مختار نماینده مردم آبادان : فریاد العطش مردم خوزستان به افلاک رسیده است

جلیل مختار نماینده مردم آبادان : فریاد العطش مردم خوزستان به افلاک رسیده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تلخ متروپل گفت: داغ و زخم مردم آبادان زمانی التیام پیدا می‌کند که تمام ذینعفان، مدیران خاطیان اجرایی، مجریان، ناظران حقوقی و قضایی، وکلای حقوقی وقضایی وسیاسیونی که با حمایت‌های نابجا و فاسدانه بذر فساد را در شهر آبادان کاشتند به اشد مجازات برسند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، جلیل مختار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: ضمن تسلیت حادثه دلخراش متروپل درود و رحمت می‌فرستیم به تمام در گذشتگان این اتفاق تلخ و همچنین سه نماینده سفر کرده آبادان و خرمشهر ایرج صفاتی، حاج عبداله سامری و یونس محمدی و بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند مسئلت دارم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ابزار همدردی بزرگواران؛ رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و همکاران گرامی در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون‌های عمران، وزیر کشور، مراجع عظام و ملت شریف ایران با مردم آبادان سپاسگزاری می‌نمایم.

وی ادامه داد : سلام بر آبادان بر روح جاودان عشق با قامت‌های شکسته و پرچم‌های سیاه برافراشته، سلام بر سرزمینی به وسعت تاریخ با اشک و بغض‌های شکسته و فریادهای مظلومانه، سلام بر آبادان سرزمینی که در تلاوت ملکوت در نیایش زمین آسمان به عشق اهل بیت و ولایت گره خورده است، سلام بر سرزمینی که مردمان آن در عصر ایمان و طهارت، وفاداری آنها جاودان مانده است اما هیچگاه خوبی و بزرگی مردم شریف دیده نشده است؛ مردمی که با جان و مال خود برای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی جانفشانی کرده‌اند؛ سال‌ها به امید اصلاح امور و حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری صبر پیشه کرده‌اند؛ اما متاسفانه تا امروز با حجم بسیاری از مشکلات باقی مانده‌اند که نیاز ویژه و به موقع به تدابیر متولیان امر و دولت کریمه دارد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به التیام دردهای مردم آبادان گفت: داغ و زخم مردم آبادان زمانی التیمام پیدا می‌کند که تمام ذینعفان مدیران خاطیان اجرایی، مجریان، ناظران حقوقی و قضایی، وکلای حقوقی، قضایی و سیاسیونی که با حمایت‌های نابجا و فاسدانه بذر فساد را در شهر آبادان کاشتند به اشد مجازات به صورت علنی بدون مسامحه محاکمه شوند. التیام زخم مردم آبادن زمانی ممکن است که حادثه دلخراش متروپل به عبرتی برای همگان تبدیل شود تا دیگر مافیاهای آهن وبتن سایر شهرها را ماتم زده نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر کشور گفت : آقای وحیدی با وجود پیگیری‌های بنده در وزارت کشور و اعلام اعتراض به تذکر جهت ترفیع شهردار مستعفی و جلسه‌ای که با مدیر کل تبصره امور شوراهای اسلامی شرق روستاهای وزارت کشور به دلیل داشتن سابقه استیضاح و سوء مدیریت شهری در دوره قبل و گزارش تحقیق و تفحص۱۹ /۳ /۱۴۰۰ به کمیسیون مربوطه،دال بر تخلفات فنی و مهندسی شهرداری در آبادان و متنبه کردن اعضای شورای اصلاح شهر آبادان در خصوص عدم انتخاب مجدد ایشان داشتم ،چرا از صدور حکم ایشان در وزارت کشور ممانعت نکردید؟چرا از تخلفات گزارش شده تحقیق و تفحص کمیسیون امور داخلی و شوراها و وزارت مذکور اقدام موثری صورت نگرفته است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور در مورد تشنگی مردم آبادان گفت: امروز فریاد العطش مردم خوزستان به ویژه آبادان در رودخانه‌های پر آوازه کارون و بهمنشیر به افلاک رسیده اما برخی به دنبال انتقال آب از سرشاخه های آبریز برای صنایع و کشاورزی لوکس هستند،آقای رییسی؛ این سوء مدیریت منابع آب کشور وقتی بیشتر هویدا می‌شود که در فصل پرآبی سهم مردم خوزستان سیلاب و ویرانی و در فصل تابستان بی آبی و تشنگی است.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت و درمان در مورد ساختار دانشکده پزشکی آبادان اظهار کرد: قرار بر این بود که ساختار دانشکده علوم پزشکی آبادان را به سطح دانشگاهی ارتقا بدهید اما با کدام انتصاب، با انتصاب طرح کادر مدیریتی در آبادان ،حاصل این انتصاب، باعث فرار پزشکان متخصص ،فوت نوزاد در هنگام تولد به دلیل سهل انگاری در هفته جاری و متوقف شدن چند ماهه عملیات تکمیل بیمارستان علوی است.

وی خطاب به رییس جمهور گفت :با انتصاب مدیران ضعیف و بی تجربه در خوزستان به ویژه آبادان متصور می‌شوم حوادث دلخراش متروپل‌های دیگر در راه باشد لطفا در انتصاب مدیران در سطح کلان کشوری استانی و شهری به ویژه آبادان دستور دقت بیشتر و تجدید نطر صادر فرمایید.

وی در ادامه یادآور شد: برخورد لازم می‌دانم از وزیر کار و رفاه اجتماعی به خاطر استعفا به دلیل ناکارآمدی و پیشگیری از ورشکستگی شصتا و صندوق بازنشستگی به افزایش اعتراضات کارکنان و بازنشستگان تشکر و تقدیر ویژه ای داشته باشم .

نماینده مردم آبادان خطاب به وزیر نیرو گفت :چرا وزارت نیرو در خصوص انتقال آب کارون نظیر کوهرنگ ۳ بی تفاوت است؟ چرا وزارت نیرو اقدام خلاف قانون جهت انتشار مناقصه توسط پیمانکار بخش خصوصی در پروژه آب از کارون به رفسنجان کرده است ؟

مختار در پایان خاطر نشان کرد : با عنایت به پیگیری های متعدد در خصوص لغو تخصیص آب پروژه‌های انتقال کوهرنگ ۱و۲ نداده است .

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین