جناب دکتر حسن عباسی با عذرخواهی از جامعه فوتبال دلجویی کنید

جناب دكتر حسن عباسي با عذرخواهی از جامعه فوتبال دلجويي كنيد

جناب آقای دکتر عباسی، چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.امام حسین(ع)

صحبت های جنابعالی درباره جامعه فوتبال اگر ضبط شده و از منبع موثقی نبود تمام کسانی که شما را بعنوان یک فرد ولایی و اخلاقمدار می‌شناختندقویا  تکذیب میکردند و بر رد آن خطابه ها نوشته و بیان می شد. ولی اکنون بعد از پخش صحبت های بدون تاملشما چاره ای جز سکوت و تحمل طعن عدو برای فوتبالی ها باقی نمانده کهگل به خودیشما نیاز تلاش فراوان برای جبران دارد.

جهت شناخت حضرتعالی از جامعه فوتبال و ورزش کشور، شما را ارجاع میدهیم به بچه محله پر افتخارمان شهید علی هاشمی از منطقهحصیرآباد اهواز که نمونه از فوتبالی های شهید است  و شاید از روح پر فتوحش بشود یاری خواست برای جبران این گل بخودی، تا مثلهمیشه بسان یک یار کلیدی در محفل فوتبالی ها بدرخشد همانطور که در میدان جهاد درخشید اما افسوس که ما وقتی بر دنده لجبازیباشیم وساطت هیچ شهید و شاهدی یارای هدایتمان نمیشود و البته که لجبازی از صفات مومن نیست.

در فضایی که جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند اتحاد و همدلی است یکی از تاثیرگذارترین تئوریسینهای جامعه ما، قلب موثرترینارکان جامعه یعنی فوتبالی ها و خانواده هایشان را جریحه دار کرده است. البته که تاثیر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این بخش ازجامعه بر کسی پوشیده نیست. در جهان معاصر استفاده از فوتبال جهت نفوذ در دلهای و انتقال پیامهای فرهنگی، اجتماعی  و اخلاقیاز طریق این رسانه قوی رایج و کاربردی است انتخاب این بخش از جامعه برای نقد بدون تامل از جانب شما در این برهه حساس، عجیبو حتی بدون ادله کافی بنظر میرسد. اگر عده انگشت شمار در بخش فوتبال با ارایه یک تصور معیوب از این بخش ورزشی تیشه به ریشهپهلوانی و جوانمردی این مرز بوم  زده اند، جا داشت که شما بسان نیک مردان شوخ آنها را رویشان نمی آوردید که حکایت است که ازشیخ ابوسعید ابوالخیر روزی در حمام بود، درویشی شیخ را خدمت می کرد و دست بر پشت شیخ می مالید و شوخ (چرک) بر بازوی اوجمع می کرد، چنانکه رسم قدیمیان (کیسه کشان) بود، تا آن کس که حمام میکند ببیند که او کاری کرده است. پس در میان این خدمت ازشیخ سوال کرد که : ای شیخ ! جوانمردی چیست؟ شیخ ( بلافاصله ) جواب داد که جوانمردی آنست که : «آنکه شوخ (چرک )مرد را بهروی او  نیاوری.!!!

اگر جامعه فوتبالی ما چرکین شده، آیتم های دخیل در این باب را باید درمان کرد و چرک این فوتبال را با این گفته ها نمی توان شُست.

و در آخر جوانمردا، به اعتبار جمله معصوم که گفته لجبازی صفت مومن نیست، از آن عزیز با ایمان انتظار می رود گل بخودی زده شدهرا سریعا جبران کرده و با عذرخواهی رسمی و دلجویی از جامعه فوتبال کشور به فضاسازی رسانه ای معاند فرصت جولان ندهید.

(جزاکم الله خیرا)

دلنوشته یکی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین