مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با نسیم : مدیران مدارس هنگام ثبت‌نام اجازه دریافت وجه از دانش آموزان را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با نسيم :   مديران مدارس هنگام ثبت‌نام اجازه دریافت وجه از دانش آموزان را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دریافت وجه از دانش آموزان در هنگام ثبت نام تخلف است.

مسعود حمیدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با تبریک دهه ولایت درباره دریافت هزینه برخی مدارس هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار داشت: برخی مدارس اعلام می کنند که اداره آموزش و پرورش کمک مالی به آنها نمی کند و از دانش آموزان هزینه کمکی می گیرند، باتوجه به اینکه سرانه در سال های قبل کم شده بود اما سال گذشته و امسال در حال پرداخت هستیم.

وی در خصوص کمک خیرین خاطر نشان کرد: در برخی شهرهای محروم با توجه به کمک خیرین و کمک مالی اداره آموزش و پرورش، به صورت خاص در مدارس هزینه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اما اینکه هزینه ها کفاف مخارج مدارس را نمی دهد، به این معنا نیست که مدیران اجازه دارند از دانش آموزان دریافت وجه کنند؛ دریافت وجه از دانش آموزان در هنگام ثبت نام تخلف است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۸۰۰ مورد بازرسی از مدارس داشتیم، تاکید کرد: مدیری که تخلف کند را تذکر می دهیم و در صورت استمرار در تخلف و اخذ وجه از دانش آموزان با وی برخورد می شود.

حمیدی نژاد ادامه داد: مدیران می توانند در طول سال تحصیلی و با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان کلاس های فوق العاده برگزار کنند و هزینه هایی دریافت کنند و دوباره تاکید می کنم در هنگام ثبت‌نام مدیران اجازه دریافت وجه را ندارند.

وی درباره هزینه ها و شهریه مدارس غیر دولتی توضیح داد: هزینه ها و شهریه مدارس غیر دولتی از قبل اعلام شده است و تا شهریور به صورت نهایی اعلام می شود. شهریه های اعلام شده قانونی است و درصورتی که مدیران هزینه های بیشتری بخواهند، خانواده ها می توانند به دلیل دریافت هزینه های اضافی به سامانه شکایت اداره آموزش و پرورش مراجعه و شکایت خود را اعلام نمایند.

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین