یک مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : شهروندان تخلفات نانوایی ها را به سامانه ١٢۴ گزارش کنند

يك مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :  شهروندان تخلفات نانوايي ها را به سامانه ١٢٤ گزارش كنند

یک مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نانوایی ها برای تعداد فروش نان هیچ محدودیتی ندارند و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف محدودیت در فروش نان حتما این موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره نحوه فعالیت نانوایان اظهار داشت: پس از واگذاری نظارت بر آرد و نان خوزستان به جهاد کشاورزی، تعداد نانوایی ها فعال، نیمه فعال و غیرفعال بررسی شدند و از نظر سهمیه آرد دولتی، نانوایی‌های آزاد پز نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: طبق آمار گرفته شده مجموع نانوایان خوزستان، ۳هزار و ۶۷۸ می باشد که از این تعداد ۲هزار و ۵۲۴ نانوایی کاملا دولتی، ۳۱۷ نانوایی نیمه دولتی و ۸۳۷ نانوایی تنها پروانه کسب دارند اما از سامانه خرید می کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به بخشی از نانوایانی که در مناطق پرتردد و پرجمعیت است دستور پخت تا ساعت ۲۳ داده شده است.

وی درباره اعطای مجوز به نانوایان توضیح داد: مجوز توسط اداره غله و صنعت، معدن و تجارت داده می شود اما دو نوع مجوز دولتی و آزاد پز داریم، توضیحات بیشتر در این باره را زمانی که نظارت کامل بر نانوایان را برعهده گرفتیم، ارایه می دهم.

حاجیان درخصوص فروش آزاد سهمیه آرد توسط برخی نانوایان تاکید کرد: بدون شک نظارت های لازم از سوی بازرسان جهاد کشاورزی و اصناف و صنعت معدن و تجارت درحال انجام است و درصورت مشاهده تخلف با نانوا برخورد و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی می شود. شورای آرد و نان در مرکز استان و سایر شهرستان ها فعال است و طبق سازوکار شورای آرد و نان و اداره غله در صورت تخلف نانوایان در امر فروش آرد، سهمیه آرد کاهش و یا قطع می شود.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ برای ثبت همه تخلفات است، عنوان کرد: نانوایی ها برای تعداد فروش نان هیچ محدودیتی ندارند و درصورت تقاضای زیاد نان و کم بودن سهمیه آرد، آمادگی افزایش سهمیه آرد هستیم و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف محدودیت در فروش نان حتما این موضوع را گزارش دهند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین