مولوی: حذف روادید کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر در حال پیگیری است

مولوی: حذف روادید کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر در حال پیگیری است

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: حذف روادید کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به این دو شهر درحال پیگیری است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سید محمد مولوی با اشاره به اینکه ورود گردشگر خارجی به شهرهای آبادان و خرمشهر ارزآوری را به دنبال دارد، اظهار داشت: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر پیگیری‌های لازم را برای حذف روادید اتباع ورودی کشورهای حوزه خلیج فارس به منطقه آزاد اروند فراهم کند که مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کسب و کارهای گردشگری منطقه توسعه پیدا کرده و همچنین سایر مشاغل نیز از این صنعت مهم استفاده کنند به عنوان مثال چنانچه یک گردشگر وارد منطقه شود از راننده تاکسی تا مغازه‌دار ذینفع می‌شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: اشتراکات زبانی و دینی یک ظرفیت بی‌بدیل برای توسعه همکاری‌های منطقه آزاد اروند با کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه توریسم است.

مولوی تصریح کرد: شاید در برخی زیرساخت‌های فعلی با کمبودهایی مواجه باشیم ولی باید از داشته‌های فعلی به بهترین شکل استفاده شود؛ روستاهای زیبا، رودخانه‌های متعدد، گردشگری خرید، گردشگری سلامت و گردشگری خوراک برخی ظرفیت‌های فعلی است.

وی عنوان: صنعت گردشگری یک صنعت فراگیر است و باید همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها در این زمینه ورود کرده و هر کدام به نوع خود برنامه‌ریزی کنند تا به اقتصاد منطقه و معیشت کمک شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین