هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان/وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر

هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان/وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: استقرار توده هوای گرم و مرطوب تا اواخر هفته بر روی خوزستان پیش‌بینی می‌شود به گونه‌ای که تا روز سه‌شنبه وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط استان مورد انتظار است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد سبزه زاری اظهار داشت: در این مدت به تناوب شاهد افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته با تشدید جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و شرجی در سواحل و مناطق ساحلی استان، رخداد مه یا مه رقیق در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و شمالی خوزستان مورد انتظار است؛ در این مدت وزش باد در برخی از مناطق متوسط خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۵۰.۳ و دهدز با ۲۶.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۸.۸ و حداقل ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان دمای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی استان از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری پیش بینی شده است. همچنین از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا روز جمعه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان خواهد شد.

انتهای پیام/

 

درباره نویسنده

1215مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین