شناسایی۶۴۲ بیمار جدید کرونایی در استان/افرایش ۵۰ درصدی موارد فوت کرونایی در خوزستان

شناسایی۶۴۲ بیمار جدید کرونایی در استان/افرایش ۵۰ درصدی موارد فوت کرونایی در خوزستان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: تعداد بیماران سرپایی ۹۲ درصد، بستری ها ۷۰ درصد و موارد فوتی در استان ۵۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته که این موضوع کاملا هشدار دهنده بوده و ضرورت توجه بیشتر به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نشان می دهد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۶۴۲ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شد که این تعداد نسبت به روز قبل از آن ۲۴۱ مورد افزایش یافته همچنین ۷۷ بیمار کرونایی طی این مدت در مراکز درمانی خوزستان بستری شدند که ۵۲ نفر نسبت به روز قبل از آن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی یک مورد فوتی کرونایی در استان خوزستان به ثبت رسید افزود: در حال حاضر ۱۸۶ بیمار کرونایی در بخش های عادی و ۵۴ بیمار در بخش های ویژه بیمارستان های استان خوزستان بستری هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به اینکه نسبت بیماران بستری به سرپایی در استان یک به هشت است گفت: در شرایط فعلی تعداد بستری ها زیادتر شده و نسبت بیماران بستری به سرپایی در مقایسه با روزهای گذشته کاهش یافته است. این موضوع نشانه شدت گرفتن بیماری و دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به تغییرات هفتگی بیماران کرونایی در خوزستان افزود: تعداد بیماران سرپایی ۹۲ درصد، بستری ها ۷۰ درصد و موارد فوتی در استان ۵۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته که این موضوع کاملا هشدار دهنده بوده و ضرورت توجه بیشتر به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نشان می دهد.

علوی در خصوص روند واکسیناسیون در خوزستان نیز گفت: در شبانه روز گذشته پنج هزار و ۴۵۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که ۴۰۱ مورد مربوط به نوبت اول، ۳۲۴ دُز نوبت دوم، ۸۵۶ دُز نوبت سوم و سه هزار و ۸۷۸ دُز نوبت چهارم است.

وی افزود: در استانی بزرگی مثل خوزستان که حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد این تعداد تزریق واکسن ناامیدکننده است لذا از همه هم استانی ها تقاضا می شود با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

علوی با بیان اینکه همه نوع واکسنی به خصوص برای نوبت چهارم در مراکز بهداشتی خوزستان موجود است گفت: اکنون واکسن های نورا، اسپایکوزن، پاستوکووک که کمترین عارضه و بیشترین اثربخشی را دارند در مراکز واکسیناسیون این استان موجود است.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین