دستگاه قضایی در صیانت از امنیت مردم با مجرمان مماشات نخواهد کرد/زندانیان جرایم خشن از ارفاقات قضایی برخوردار نمی‌شوند

دستگاه قضایی در صیانت از امنیت مردم با مجرمان مماشات نخواهد کرد/زندانیان جرایم خشن از ارفاقات قضایی برخوردار نمی‌شوند

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقان مسلح ، قاچاقچیان و زندانیان عادت به تکرار جرم از امتیازات و ارفاقات قضایی برخوردار نمی‌شوند گفت:دستگاه قضایی در صیانت از امنیت و آسایش مردم با مجرمان مماشات نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، علی دهقانی در جریان دیدار با زندانیان ندامتگاه مرکزی اهواز اظهارداشت: ظرفیت سامانه نیمه آزادی یا همان پابند الکترونیک فرصت مناسبی برای برخورداری زندانیان واجد شرایط از این امتیاز و درعین حال نظارت جدی و موثر بر رفتار مجرمان است که توامان در کنترل و کاهش جمعیت کیفری و صیانت از امنیت جامعه در مواجهه با جامعه جرم اثر دارد.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: دادرسی الکترونیک نیز می‌تواند سرعت روند رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت بر امور زندانیان و رسیدگی به درخواست آنها را شتاب داده و در تعیین تکلیف زندانیان اثرموثر داشته باشد از این رو استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیک باید به عنوان یک اولویت مهم در همه حوزه‌های قضایی استان مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان بر تلاش بیشتر مدیران زندان ها و حوزه‌های مددکاری برای غربالگری زندانیان و معرفی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرمهم و واجد شرایط برای برخورداری از امتیازات قضایی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان و مقامات عالی قضایی استان، ۲۸ نفر از زندانیان واجد شرایط از امتیازات و ارفاقات قضایی را از زندان آزاد کردند.

دهقانی اظهار داشت:موضوع کنترل و کاهش جمعیت کیفری یکی از اولویت های مهم نظام قضایی در عصر تحول و تعالی قوه قضاییه است.

این مقام ارشد قضایی افزود:یکی از این راهکارها غربالگری پرونده کیفری زندانیان است تا بتوان زندانیان جرایم غیرعمد، غیرمهم و مالی را احصاء و نسبت به اعطای امتیازات قضایی به آنان اقدام کرد.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین