مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: لزوم خارج شدن صنایع آلاینده از حریم شهرها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: لزوم خارج شدن صنایع آلاینده از حریم شهرها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ضرورت تدوین شیوه نامه خروج شرکت کربن ایران ، لوله سازی اهواز و کارخانه آسفالت شادگان به خارج از حریم شهری، خواستار سرعت بخشیدن به پروژه‌های جمع‌آوری گاز فلرهای نفتی و کاهش مشعل‌سوزی در خوزستان شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمدجواد اشرفی در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا و تدوین انتقال واحدهای آلاینده صنعتی به خارج از حریم شهرها، با تاکید بر لزوم خارج شدن صنایع آلاینده از حریم شهرها افزود: بحث خروج کارخانه کربن ایران از محدوده شهر اهواز یکی از مهمترین اقدامات در زمینه کاهش آلودگی صنعتی کلانشهر اهواز است.

وی از مسوولان شهرک صنعتی شماره پنج اهواز خواست تا در زمینه جابجایی این واحد همکاری لازم را داشته باشند.

اشرفی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست، خارج کردن این صنایع از حریم شهری است و باید تلاش کنیم تا در راستای کاهش آلودگی و جلوگیری از تردد خودروهای سنگین و ترافیک و منظر زیبایی شهری بتوانیم این صنایع را به خارج از حریم شهر انتقال دهیم.

اشرفی اضافه کرد: باید در این نشست نسبت به تدوین شیوه نامه و اجرایی شدن انتقال سه واحد صنعتی بزرگ، همچون شرکت کربن ایران، لوله‌سازی اهواز و آسفالت شادگان به خارج از حریم شهری برنامه ریزی کنیم که هرچه سریع‌تر زمینه خروج فراهم شود.

وی با اشاره به جابجایی و جانمایی جدید شرکت کربن ایران در شهرک صنعتی شماره پنج از مسوولان شهرک صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خواست تا زمینه انتقال را فراهم آورند.

اشرفی افزود: در برنامه جابجایی این صنایع، باید سلامت مردم و حفظ محیط زیست را بر منافع سازمانی و دیگر موارد ترجیح داده و اولویت با سلامت مردم باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین خواستار سرعت بخشیدن به پروژه‌های جمع آوری گاز فلرهای نفتی و کاهش مشعل سوزی شد و ادامه داد: باید جلوی سرمایه سوزی و هدر رفت انرژی در این حوزه نیز گرفته شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین