به مناسبت روز خبرنگار؛ خبرنگاران سپر بلای مردم اند!

به مناسبت روز خبرنگار؛  خبرنگاران سپر بلای مردم اند!

اطلاع رسانی اگر به موقع و به درستی صورت پذیرد می تواند نتیجه ای درخور داشته باشد چراکه از یک سو می تواند زنگ خطری برای جامعه باشد و از رویدادی مشابه جلوگیری نماید و با تدابیری که اندیشیده می شود تبعات ناشی از عملی سوء را از بین ببرد یا به حداقل برساند و از سویی دیگر مانع پنهان کاری ، تبانی و از بین بردن ردپای متخلفین دریک جریان یا تخلف باشد .
از آنجاییکه اطلاع رسانی برمبنای سرعت عمل و فاکتور زمان است گاها این سرعت عمل موجب خواهد شد اخبار منتشره با کاستی هایی همراه یا نادرست باشد لذا احتمال خطا در حرفه خبرنگاری بیش از هر شغل دیگری ممکن است اتفاق بیافتد .
علی رغم مشکلات معیشتی و کاری خبرنگاران تنها دلیلی که باعث می شود در جایگاه مقدس و حساس شان ثابت قدم باشند و قدمی از وظیفه خطیرشان پاپیش نگذارند ، عشق و علاقه به انعکاس مشکلات و درد دل مردم است که گاها این انجام رسالت آنان را با چالش های جدی مواجه می نماید .
این قشردر واقع سپر بلای ملت اند و همین امر موجب می شود با برخوردهای غیر منطقی و غیر اخلاقی مسئولان روبه رو شوند ، ممانعت از حضور در جلسات ، نشست ها و …. از یک سو و تهدید موقعیت شغلی از سویی دیگر باعث می گردد عرصه کاری بر آنان تنگ تر از گذشته شود !
اگر به خواهیم آینده ای روشن و متعالی برای کشور متصور شویم باید مسئولان و مدیران اجرایی بپذیرند که وظیفه این قشر زحمت کش و مظلوم چیزی تلاش در جهت رفع کاستی ها ، تقویت عملکردها و تعالی اهداف نیست که قطعا با درک چنین موضوعی از سوی وجود خبرنگاران و اهل قلم را در کنار خود غنیمت خواهند شمرد .
یکی از پرمخاطره ترین حرفه ها در تمامی کشورها خبرنگاری است و آنانی که دراین مسیر قدم گذاشته و یا می گذارند می بایست سختی ها و ناملایمات این مسیر پر تلاطم را پذیرا باشند و اگر واقع بینانه به این حرفه و تخصص بنگریم شایسته است آن را عشق به وظیفه به نامیم .
لذا انتظار می رود از فعالان این حوزه که قلم مقدس خود را با هیچ مبلغ و عنوانی مبادله ننموده اند به طور ویژه تشکر و قدردانی به عمل آید و بنا به حقی که بر جامعه دارند چتر حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد بیش از پیش بر این قشر گسترانیده شود به شکلی که با کمترین دغدغه معیشتی و کاری به وظیفه و رسالت خطیر خود بپردازند .
مدیر مسئول

برچسب :

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین