نماینده مردم آبادان در گفت و گو با نسیم خوزستان : قیمت شکر تولیدی در خوزستان، دو برابر قیمت شکر وارداتی است

نماينده مردم آبادان در گفت و گو با نسيم خوزستان : قیمت شکر تولیدی در خوزستان، دو برابر قیمت شکر وارداتی است

نماینده مردم آبادان با بیان اینکه نیشکر سالیانه ۴ میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌کند،گفت: متاسفانه وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و وزارت اقتصاد توجهی به معضل آب ندارند و بحث کشت نیشکر را در خوزستان رها کردند.

سید مجتبی محفوظی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره معضل آب و تنش آبی اظهار داشت: متاسفانه وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و وزارت اقتصاد توجهی به معضل آب ندارند و بحث کشت نیشکر را در خوزستان رها کردند.

وی با بیان اینکه نیشکر سالیانه ۴ میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌کند، افزود: با توجه به کمبود آب در کشور، این میزان مصرف سالیانه آب توسط نیشکر، مقدار بسیار زیادی است و بی تدبیری در الگوی کشت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: قیمت شکر تولیدی در خوزستان، دو برابر قیمت شکر وارداتی است و این در حقیقت گل به خودی می باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور کم آبی هستیم و میزان بارندگی از حد متوسط بارندگی بین المللی کمتر است، ادامه داد: وزارت کشاورزی هیچ گونه جایگزینی برای نیشکر به دلیل آب بر بودن، پیدا نمی کند؛ سه وزارت خانه کشاورزی، اقتصاد و نیرو در این موضوع مقصر هستند.

محفوظی عنوان کرد: وزارت کشاورزی می تواند چغندر قند و گندم را جایگزین کشت نیشکر کند و می توان با ۱۰ درصد از میزان آب مصرفی کشت نیشکر، جهت کشت گندم و چغندرقند استفاده کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وی در پایان با اشاره به بحث اشتغال کارگران توضیح داد: تعداد بسیاری از کارگران در سن بازنشستگی هستند و دیگر کارگران به کار خود در کشت، داشت و برداشت گندم یا چغندرقند ادامه می دهند که این کار نیز به نیروهای زیادی نیاز دارد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین