به بهانه حواشی روز جمعه اهواز ؛ بُغضی که با سفر وزیر نفت ترکید!

به بهانه حواشي روز جمعه اهواز ؛ بُغضي كه با سفر وزير نفت تركيد!

وزیر نفت روز جمعه به منظور آغاز به کار عملیات اجرایی چند طرح راهبردی وزارت نفت و افتتاح چند پروژه اجتماعی عام المنفعه به خوزستان سفر کرد.

“جواد اوجی” در هفته دولت با سفر به خوزستان و افتتاح چند پروژه قصد داشت هدیه ای به مردم استان داده باشد اما واقعیت این است که مردم اعتقاد دارند سود پروژه های مذکور تنها برای پایتخت نشینان و دیگر استان هاست و هیچ نفعی برای خوزستانی ها ندارد و تنها دود این پروژه ها به چشم مردم شریف استان می رود.

همچنین در این سفر وزیر نفت از عملیات بهره‌برداری میدان مشترک سهراب در خوزستان خبر دادند، میدانی که بنا به اظهارات قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در حقیقت تیر خلاص به تالاب هورالعظیم محسوب می شود.
آیا شنیدن خبر بهره برداری از پروژه ای که جوانان نجیب آن منطقه را از بیکاری نجات ندهد و به خشکاندن تالاب هورالعظیم و نابودی دام ها، آبزیان و کشاورزی ختم می شود برای مردم خوزستان نوید بخش یا خوش آیند است؟!

حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در خطبه های نماز جمعه از بدعهدی و عدم تعهد وزارت نفت به استان انتقاد کرد و گفت : کجای عالم مرسوم است گاوی را بدوشند اما به خود او علف ندهند؟ خوزستانی که ۷۰ درصد منابع کشور را تامین می‌کند و شیشه عمر این دیار است، باید محرومترین استان کشور باشد؟ ما از این دولت انتظار دیگری داریم.

این بخشی از مشکلات استان بود که نماینده ولی فقیه خوزستان در حضور وزیر نفت بیان نمود. اعتراض هایی که نیز در حین سخنرانی وزیر صورت گرفت بُغضی بود که در نماز جمعه ترکید!

مردم خوزستان سالهاست در حال مشاهده تبعیض هایی هستند که در هیچ کجای کشور وجود نداشته و ندارد، تبعیض در استخدام، آب، برق، و هزار مورد دیگر…

در پایان باید گفت سفر وزیر نفت به خوزستان بدون اجرای تعهدات قانونی و بدون تغییر سیاست های این وزارت در استان ارزشی ندارد و صرفا یک سفر تبلیغاتی محسوب می شود و همه از دولت آیت الله رئیسی انتظار دارند برخلاف شعارهای دروغین دولت های گذشته، رفع مشکلات خوزستان را در دستور کار خود قرار دهد.

صالحه بوعذار – روزنامه نسیم خوزستان

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین