استاندار خوزستان: ایجاد ۶۰هزار فرصت شغلی در خوزستان

استاندار خوزستان: ایجاد ۶۰هزار فرصت شغلی در خوزستان

استاندار ویژه خوزستان با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال ۲۰هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است گفت: این رقم تا پایان امسال به ۶۰هزار نفر خواهد رسید که نشانه رونق اقتصادی در استان است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، صادق خلیلیان شامگاه یکشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه دولت در اهواز افزود:در حوزه اشتغال چند کار همزمان در خوزستان انجام شده و ۳۰ هزار میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار توسعه صنایع و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز به تازگی به خوزستان اختصاص یافته که به صورت قرض‌الحسنه برای پشتیبانی تولید و اشتغال در استان هزینه خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: ۱۶۲ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در خوزستان امسال تاکنون فعال و باعث اشتغال شدند و در مجموع ۲۰ هزار شغل جدید امسال ایجاد شده و تا پایان امسال به حدود ۶۰ هزار شغل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پارسال نیز۲۲ هزار شغل ایجاد شد ادامه داد: در زمینه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز و صنایع مرتبط و تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش صنعت و کشاورزی ، حمایت خواهیم کرد.

خلیلیان بیان کرد: در یکسال گذشته دولت دستاورهای بزرگی از جمله رشد اقتصادی، توسعه صادرات و اقدمات متنوعی در طرح‌های عمرانی داشته است.

وی افزود: اَبَر پروژه آبرسانی غدیر که بهره‌برداری آزمایشی آن شروع شده ۵۲ درصد آب استان را تامین می‌کند و به زودی آب با کیفیت مطلوب نصیب مردم خوزستان می‌شود.

وی گفت: پروژه‌هایی در زمینه راه‌سازی برای اتصال خوزستان به استان‌های مرکزی و شرقی نیز در حال انجام است که باعث توسعه استان از نظر گردشگری و دیگر بخش‌ها می‌شود.

خلیلیان افزود: مراحل اجرایی تجهیز و تکمیل بیش از ۱۰ بیمارستان، بهره‌برداری از مگا آی‌سی‌یو بیمارستان گلستان و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی علوی آبادان که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر آن نیز آماده بهره‌برداری است از دیگر اقدامات انجام شده در خوزستان است.

وی با بیان اینکه خانه هنرمندان خوزستان نیز آماده بهره‌برداری است، ادامه داد:حدود ۲۵ درصد از اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت و رییس جمهور به استان‌های کشور به خوزستان اختصاص یافته است.

خلیلیان در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر زایر از طریق مرزهای خوزستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کنند افزود:نصب مه‌پاش، ساماندهی توقفگاه خودرو و حمایت از موکب‌ها و بهبود امکانات زیرساختی از دیگر اقدامات انجام شده برای زایران اربعین حسینی است.

استاندار خوزستان گفت: زایران اربعین می‌توانند از شهرهای مختلف کشور به وسیله قطار به خرمشهر سفر کرده و پس از آن به وسیله قطار به شلمچه رفته و با وسایل نقلیه مانند اتوبوس و نظایر آن به بصره و نجف بروند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین