عبور زایران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه متوقف شد

عبور زایران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه متوقف شد

عبور زایران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان، به دلیل بسته شدن مرزهای ایران با عراق، به طور موقت متوقف شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بسته شدن گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه به روی زایران اربعین حسینی، به دنبال تصمیم ستاد مرکزی اربعین گرفته شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زایران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زایران تا اطلاع بعدی بسته شد.

سید مجید میر احمدی افزود: پس از اینکه پایانه‌های مرزی ما تخلیه شد، اوضاع داخلی عراق به لحاظ ازدحام جمعیت بررسی، و درباره چگونگی باز شدن مجدد مرزها تصمیم گیری خواهد شد که اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: تلاش می‌شود تنها کسانی که در پایانه‌های مرزی حضور دارند هستند، در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا اینکه با شرایط اطمینان بخشی از مرز عبور داده شوند.

میراحمدی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد که صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین متوقف شود.

عصر دیروز پایانه مرزی شلمچه شاهد ازدحام زایران اربعین حسینی بود که عبور آنها به دلیل نبود امکانات لازم به ویژه وسایل حمل و نقل برای انتقال زیران از شلمچه به شهرهای مقدس عراق، در ساعاتی دچار وقفه شد.

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین