روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد؛ احتمال گسترش فرار مالیاتی پزشکان به دیگر اصناف حتی میوه فروشان! / دریافت پول نقد و کارت به کارت، شیوه جدید پزشکان برای فرار مالیاتی

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد؛ احتمال گسترش فرار مالياتي پزشكان به ديگر اصناف حتي ميوه فروشان! / دريافت پول نقد و كارت به كارت، شيوه جديد پزشكان براي فرار مالياتي

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، این روزها برخی مطب ها و مراکز درمانی با حذف دستگاه کارتخوان، موجب سرگردانی و گله‌مندی بیماران و خانواده‌ها شده‌اند.

زمانی که بیماران جهت درمان به مطب ها مراجعه می‌کند هنگام پرداخت ویزیت با جمله «پول نقد یا کارت به کارت کنید» از سوی منشی مطب روبه رو می شوند.

این شیوه رفتار با بیماری که جهت مداوا به پزشک مراجعه کرده، به دور از انصاف است. چرا باید بیمار به دنبال پرداخت ویزیتی که می‌توان با ارائه کارت بانکی در مطب پرداخت شود، سرگردان کرد؟ تعبیرش چیزی جز فرار مالیاتی نیست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، به موجب قانون مالیات های مستقیم در سال ۹۸ کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی صادرشده، مکلف شده‌اند در چارچوب آئین نامه قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از دستگاه کارتخوان، اقدام کنند.

در خصوص همین موضوع یکی از خانم های اهوازی در گفت و گو با خبرنگار روزنانه نسیم خوزستان گفت : در اوج گرمای هوا و با هزار مشقت به یکی از دکترهای زنان مراجعه کردم، منشی دکتر به همه بیماران عنوان کرد برای پرداخت ویزیت و حق معاینه باید هزینه را نقدا تقدیمشان کنیم!

وی ادامه داد: همه بیماران اعتراض کردند ولی اعتراضمان به جایی نرسید و خانم منشی گفت هر کسی بابت این موضوع ناراحت است به دکتر دیگری مراجعه کند و بعد همه بیماران برای پیدا کردن پول نقد، آواره کوچه خیابان شدند.

آقای موسوی در خصوص دریافت پول نقد از سوی برخی پزشکان اظهار داشت: برای مشاوره جراحی به یکی از پزشکان واقع در کیانپارس مراجعه کردم و بعد از ارایه کدملی منشی دکتر گفت هزینه را نقدا پرداخت می کنید یا کارت به کارت؟

وی افزود: گفتم کارت بانکی بنده بخاطر عدم پرداخت اقساط شخصی که ضامنش شدم مسدود شده و امکان کارت به کارت وجود ندارد و به دلیل کرونا نیز از پول نقد استفاده نمی کنم و بعد منشی دکتر در کمال تعجب گفت مشکل شماست دکتر فقط پول نقد قبول می کند و همین موضوع سبب شد حداقل ٢٠ دقیقه در خیابان به دنبال پول نقد بگردم و بابت این موضوع بسیار ناراحتم که چگونه است نهادی بر مطب پزشکان نظارت نمی کند!

خانم سلمان زاده اظهار داشت : الان بیش از یک سال است که به دکتر متخصص زنانم مراجعه می کنم و دکتر بزرگوار فقط پول نقد قبول می کند و برای همه بیمارانی که به این پزشک مراجعه می کنند چنین موضوعی عادی شده است.

ایشان افزود : چند ماه پیش با علوم پزشکی تماس گرفتم گفتند این موضوع را از نظام پزشکی پیگیری کنید. چندین بار با شماره ای که از ١١٨ گرفتم تماس برقرار کردم ولی نتیجه ای حاصل نشد و من هم مثل دیگر بیماران با این موضوع کنار آمدم و بی خیال پیگیری شدم.

برخورد قاطع و نظارت مستمر، مطب ها را به چرخه استفاده از کارتخوان وارد می کند

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه مودیان، میتواند به شفاف شدن فضای مالی و اقتصادی کشور و همچنین دریافت عادلانه‌تر مالیات و کاهش فرار مالیاتی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه در گذشته فرار مالیاتی گسترده ای داشته‌ایم اما اکنون با وجود سامانه مودیان، فرار مالیاتی کاهش یافته است، افزود: در برخی مطب شاهد عدم استفاده از کارتخوان و فرار مالیاتی هستیم که سازمان های مربوطه باید نظارت های لازم را انجام دهند و با برخورد قاطع و نظارت مستمر، مطب ها وارد چرخه استفاده از کارتخوان شوند.

نماینده مردم اهواز در پایان با اشاره به تاثیر مالیات بر اقتصاد کشور گفت: اخذ مالیات از آیه های اصلی اقتصاد است.

اقدامی صورت نگیرد این مشکل حتی به میوه فروشان نیز تسری پیدا می کند

قاسم ساعدی نیز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: در چند سال اخیر استفاده از کارت‌های بانکی مرسوم شده و کمتر کسی پول نقد به همراه دارد. عدم استفاده پزشکان از کارتخوان، فرار مالیاتی تلقی می شود و نگران اخذ مالیات از درآمدهای کلان خود هستند.

وی با بیان اینکه همه پزشکان، مراکز درمانی و غیر درمانی باید در چارچوب قانون قرار بگیرند، افزود: پزشکان باید وضعیت جامعه و شرایط شهروندان را درک کنند، همچنین بیماران را با سرگردانی در خیابان ها جهت پیدا کردن باجه های عابربانک با مشکل مواجه نکنند و در حقیقت این موضوع، درد و رنج بیمار را دوچندان می کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: سازمان نظام پزشکی، علوم پزشکی و سازمان امور مالیاتی باید بر این امر نظارت دقیق داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور برای رفع این مشکل راه حل اساسی پیدا کند زیرا امکان دارد این موضوع کم کم به دیگر اصناف و حتی میوه فروشان نیز تسری پیدا می کند.

ساعدی تصریح کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد جمع آوری دستگاه های کارتخوان در چندین فروشگاه بودیم و این اصناف از مشتریان پول نقد مطالبه می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: نظام اقتصادی کشور و وزارت اقتصاد باید آسیب شناسی لازم را انجام دهند و کارگروهی جهت رفع مشکل فرار مالیاتی تشکیل دهند و شهروندان را از بلاتکلیفی نجات دهند.

بصورت محرمانه به پزشکان متخلف موضوع استفاده از کارتخوان را اطلاع داده ایم

دکتر علی جواهرفروش زاده، رئیس سازمان پزشکی اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: آماری که توسط اداره مالیات به ما گزارش شده، تعداد محدودی از پزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه پزشکان و همه مشاغلی که باید مالیات پرداخت کنند، به لحاظ بُعد قانونی و اخلاقی مردم را سرگردان نکنند، افزود: ما به عنوان مدافع حقوق پزشکان و مدافع حقوق مردم و بیماران، اطلاع رسانی لازم را به صورت نامه های محرمانه به پزشکان متخلف در امر عدم استفاده از کارتخوان انجام داده ایم و همچنین با آنها اتمام حجت کرده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز با بیان اینکه فرار مالیاتی در هیچ شرایط تحت تایید نظام پزشکی، دولت، اخلاق و دین نیست، گفت: اگر بخواهیم این مسئله را به لحاظ اخلاقی بررسی کنیم، پزشکی که تنها پول نقد میگیرد، آیا حاضر است که یکی از افراد خانواده خود برای پرداخت تنها ویزیت در خیابان ها سرگردان شود!

وی ادامه داد: اسامی پزشکانی که در مطب ها دستگاه کارتخوان ندارند، توسط اداره مالیاتی و پلیس مالیات به سازمان نظام پزشکی گزارش شده و سازمان نیز به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و نامه محرمانه جهت حفظ حرمت پزشک اطلاع رسانی شده است و هرگونه اقدام قضایی ممکن است از سوی قوه قضاییه جهت برخورد با پزشکان متخلف اعمال شود.

دکتر جواهرفروش زاده در پایان تاکید کرد: اهمیت این موضوع به دلیل نیاز مردم، حرمت بیمار و حفظ حرمت پزشک می باشد. اما باید اصلاح ضرایب مالیاتی و نحوه پرداخت مالیات مد نظر قرار گرفته شود تا عدالت برقرار شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، عدم استفاده پزشکان از کارتخوان برای فرار مالیاتی موجب رنج و ناراحتی بیماران شده است که طبق قانون باید دستگاه‌های متولی، نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند لذا اجرای نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی، مستلزم نظارت مستمر نظام پزشکی است و باید این سازمان برای شفافیت مالیاتی و همچنین رفاه مردم، پزشکان را مجاب به نصب این دستگاه کارتخوان کرده و همچنین لازم است تا سازمان امور مالیاتی به صورت جدی تر با پزشکان متخلف برخورد کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین