روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ معضل سرویس بهداشتی در اهواز

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛    معضل سرویس بهداشتي در اهواز

زندگی شهری زیر ساخت های بسیاری را طلب می کند و باید برای همه اقشار مناسب سازی شود. سرویس بهداشتی نیاز هر شهر و مسیر بین راهی است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، زندگی شهری زیر ساخت های بسیاری را طلب می کند و باید برای همه اقشار مناسب سازی شود. سرویس بهداشتی نیاز هر شهر و مسیر بین راهی است. کلانشهر اهواز به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی سالانه، به ویژه در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از مسافران می باشد.

یکی از مهمترین کمبودهای این کلانشهر نبود سرویس بهداشتی و حمام عمومی است. به اعتقاد برخی کارشناسان وجود سرویس های بهداشتی با رعایت استانداردها یک ضرورت فراموش شده است که مورد غفلت شهرداران قرار گرفته است.

نبود سرویس های بهداشتی در کلانشهر اهواز موجب رنج شهروندان و مسافران شده به همین دلیل همواره مردمانی را در خیابان می بینیم که به دنبال سرویس بهداشتی عمومی یا نزدیکترین مسجد و پارک در خیابان ها می چرخند.

برخی مشاغل به گونه ای است که زمان زیادی در خیابان باید سپری کنند و یا کودکان، سالمندان و حتی بیماران دیابتی که تاب خیلی از مسائل را ندارند و باید محیط شهری برای آنان تسهیل شود، از این رو سرویس بهداشتی عمومی از نیاز های اولیه ای است که باید به آن توجه کرد.

تعطیلات نوروز سال آینده شرایط سرویس های بهداشتی بهتر خواهد شد

محمد مهدی مطیعی، عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: چالش سرویس های بهداشتی در اهواز وجود دارد و این مسئله یک نیاز واضح است.

وی با اشاره به سرویس های بهداشتی فعلی موجود افزود: سرویس های بهداشتی در مکان ها و موقعیت های مختلف در دوره های گذشته احداث شده اما در بهره‌برداری و پایدار ماندن، سازوکار مناسبی جهت رسیدگی تهیه نشده و تجهیزات سرویس های بهداشتی مورد سرقت قرار گرفتند و به همین منظور مجبور به بستن آنها شدند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در قراردادهای جدید، احداث سرویس های بهداشتی در پارک ها، فضای سبز و مکان های پردد لحاظ شده و در این قراردادها، پیمانکار مکلف شده سرویس های بهداشتی تحت مدیریت خود باشند و اجازه بسته بودن آنها را ندهد.

وی در پایان تاکید کرد: در تعطیلات نوروز سال آینده شرایط سرویس های بهداشتی بهتر خواهد شد.

احداث حمام عمومی در دست بررسی است

عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: سرویس های بهداشتی مناطق مختلف که در گذشته احداث شده، راه‌اندازی کردیم و توسعه سرویس های بهداشتی نیز در برنامه کاری لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه سرویس های بهداشتی در تمام سطح باید ساماندهی شوند، افزود: نگهداری سرویس های بهداشتی یکی از مشکلات اساسی است و احتمال سرقت تجهیزات از جمله درب، پنجره و شیرآلات وجود دارد و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در مرکز شهر مشکل جدی سرویس های بهداشتی وجود دارد که قرار است برای تعطیلات سال نو تعداد زیادی راه اندازی شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم احداث حمام عمومی عنوان کرد: احداث حمام عمومی در دست بررسی است. در برخی نقاط همانند هسته مرکزی شهر و راه‌آهن وجود حمام عمومی ضروری است.

جهت استفاده از سرویس بهداشتی باید در خیابان ها بچرخیم تا پارک یا مسجدی را پیدا کنیم

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم عنوان کرد: نبود سرویس بهداشتی در یک شهر نشان دهنده ضعف مدیریت شهری است. زمانی که ساعاتی خارج از منزل باشیم و پسر چهار ساله‌ام به توالت رفتن نیاز پیدا می‌کند، باید در خیابان ها بچرخیم تا پارک یا مسجدی را پیدا کنیم تا بتوان از سرویس بهداشتی آنجا استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در مساجد تنها ساعات خاصی از روز باز است و همچنین در بیشتر موارد با در بسته توالت پارک‌ها روبه رو می‌شویم و این مسئله مشکل جدی است که متولیان باید به آن توجه کنند.

مسئولی در خوزستان نمانده که در خصوص نبود سرویس های بهداشتی به آن پناه نبرده باشیم

خانم میرزایی نیز از دیگر شهروندان اهوازی به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان می گوید : هر بار که یکی از بستگانمان برای سفر یا انجام کاری به اهواز می آید با تمسخر در مورد سرویس های بهداشتی صحبت می کند.

وی ادامه داد : مسئولی در خوزستان نمانده که در خصوص نبود سرویس های بهداشتی به آن پناه نبرده باشیم ولی همچنان این مشکل وجود دارد و گویا اراده ای برای رفع این معضل وجود ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اهمیت، ضرورت و تاکید فراوان برخورداری از محیط های سالم و سرویس های بهداشتی عمومی در اهواز، هنوز به این نیاز اساسی آنطور که باید توجه نشده و همواره از پرداختن به چنین نیازی اجتناب می شود، اما انتظار می رود با توجه به تاثیر آن در سلامت افراد جامعه بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین