روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ بی توجهی مدیران دولتی به نماز جماعت

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛  بي توجهي مديران دولتي به نماز جماعت

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نماز جماعت به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام ناب محمدی است و آیات بسیاری نیز در وصف نماز جماعت و نماز اول وقت آمده است. همچنین غیر از آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت، پاداش‏‌های عظیمی برای آن بیان شده است. از رسول خدا(ص)نقل شده که “من سمع النداء فلم یجبه من غیرعله فلا صلاه له‏” نماز کسی که صدای اذان را بشنود و بی‌دلیل، در نماز جماعت ‏مسلمانان شرکت نکند، ارزشی ندارد.

از آنجایی که خوزستان به عنوان دروازه تشیع ایران محسوب می شود و از دیرباز به عنوان استانی تمام شیعی و پیشرو در مسائل مذهبی می باشد، متاسفانه در برخی ادارات و دستگاه های اجرایی اش شاهد بی توجهی و شرکت نکردن مدیران در فریضه نماز جماعت هستیم، مدیرانی که باید الگوی کارکنان و پرسنل باشند خود نیاز به ارشاد دارند و همین موضوع باعث شده در ادارات بزرگ تحت امرشان، نماز جماعت با حضور دو یا سه نفر اقامه شود!

برخی مدیران دستگاه‌های دولتی به بهانه کارِ مردم و جلسه، در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند و نمی‌دانند با دوری از خدا از مردم نیز دور می‌شوند. گام اول انقلابی بودن، داشتن یک باطن نورانی است و دلیل رانت خواری و فساد برخی مسئولان، نشانه دوری از نماز و خدا می‌باشد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان باتوجه به اهمیت برگزاری نماز و تاثیر آن در تقویت وجدان کاری، روحیه مسئولیت پذیری، همدلی و وحدت بین مدیران و کارکنان، ضروری است که آئین نامه نماز بازنگری شود و بی توجهی مدیران ادارات و دستگاه های دولتی به فریضه نماز تحت هیچ شرایطی قابل چشم پوشی نیست و انتظار می رود متولیان فرهنگی استان در راس آن نماینده ولی فقیه و استاندار محترم برای این موضوع چاره اندیشی کرده و نسبت به تذکر و برخورد با مدیرانی که موضوع به این مهمی را کم ارزش جلوه می دهند اقدام نمایند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین