معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گو با نسیم خوزستان خبر داد : احتمال مرگ مبتلایان به آنفلوانزا

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اهواز در گفت و گو با نسيم خوزستان خبر داد :  احتمال مرگ مبتلايان به آنفلوانزا

دکتر پژمان بختیاری نیا گفت: در شروع موج بیماری آنفلوانزا قرار داریم و در روزها و هفته های آتی، شیوع این بیماری افزایشی خواهد بود.

دکتر پژمان بختیاری نیا سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل سرما انتظار بروز موارد آنفلوانزای فصلی را داریم. ابتلا آنفلوانزا در ٣ هفته اخیر در سطح کشور و استان رو به افزایش بوده است و انتظار می رود روند این بیماری در روزها و هفته های آتی کماکان افزایشی باشد.

وی افزود: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر می کند. سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از ٢ الی ٧ روز خود به خود بهبودی پیدا می کند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در هفته اخیر بروز آنفلوآنزا افزایشی بود و حدود ۴۰ درصد نمونه های بررسی از آنفلوآنزا مثبت گزارش شد.

دکتر بختیاری نیا عنوان کرد: همانطور که قبلاً یادآور شدیم ما در شروع موج بیماری آنفلوانزا هستیم و در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی تعداد موارد ابتلاء به آنفلوآنزا افزایش یافته و طبیعتاً به خصوص در افرادی که بیماری زمینه ای یا ضعیف سیستم ایمنی دارند این بیماری با شدت بیشتری بروز کرده و درصدی از این افراد هرچند کم احتمال مرگ وجود خواهد داشت که با توجه به وسعت و گستردگی شیوع بیماری در جامعه علیرغم آمادگی کامل نظام سلامت و با توجه به تجربه موفق مقابله با موج های متعدد کرونا این درصد می تواند قابل تامل باشد.د

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان وی در پایان تاکید کرد: در صورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از این موج بیماری با کمترین آسیب عبور کنیم‌.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین